ZZS, NA un SC atbalsta skolotāju prasības; “Vienotība” aicina uz dialogu 5
Zaļo un zemnieku savienība, Nacionālā apvienība un “Saskaņas centrs” atbalsta skolotāju izvirzītās prasības par algu palielināšanu no nākamā gada, savukārt “Vienotība” aicina pedagogus uz dialogu, frakciju pārstāvji pauda pēc pedagogu piketa pie Saeimas sasauktajā Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē.
Tikšanās laikā skolotāji arī atkārtoti norādīja, ka no savām prasībām neatkāpjas, proti, viņi joprojām pastāv uz prasību, ka no nākamā gada minimālā likme par slodzi jāpalielina līdz 310 latiem.
Saeimas priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa (V) lūdza Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrību (LIZDA) nepretstatīt skolotājus pensionāriem un citiem sabiedriskajā sektorā strādājošajiem.
“Skolotājiem tomēr ir salīdzinoši lielāks algas pieaugums nekā pensionāriem, policistiem un citiem, es gribētu aicināt uz dialogu,” viņa sacīja.
Zaļo un zemnieku savienības Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Augusts Brigmanis uzsvēra, ka sarunās ar skolotājiem trūkst cilvēcības vai pretimnākšanas.
“Tomēr vienmēr ir bijuši kaut kādi soļi un kompromisi, ka stāvoklis tiks uzlabots. Pašreiz pietrūkst signālu, ka kaut kas skolotāju dzīvē var mainīties,” teica Brigmanis.
Savukārt Nacionālās apvienības līdzpriekšsēdētājs Raivis Dzintars pauda nedalītu atbalstu skolotāju prasībām. “Prasības ir pamatotas un atbalstāmas. Vislabākais ilgtermiņa ieguldījums ir ieguldījums cilvēkos,” viņš uzsvēra.
Arī “Saskaņas centra” Saeimas frakcijas priekšsēdētāja vietnieks Valērijs Agešins uzskata, ka skolotāju algām finansējums jārod.
“Mums jāatgriežas pie skolotāju algu palielināšanas katru gadu. Šis ir absolūti vitāli svarīgs jautājums. Tas nenozīmē, ka mēs neatbalstām mediķus un demogrāfijas paketi, bet skolotāji krīzes laikā ir cietuši visvairāk. Nevienam citam neapcirta algas tik lielā mērā,” viņš sacīja.
Ceturtdien piketā pie Saiemas pulcējās aptuveni divi tūkstoši Latvijas pedagogu, augstskolu akadēmiskā personāla un zinātnes darbinieku, lai pievērstu politiķu un sabiedrības uzmanību izglītības darbinieku zemajām algām un nozares finansējuma problēmām nākamajos gados.