Žurku “medībās” suns pamatīgi apskādē viņa saimniekiem piederošas automašīnas 0
Ne velti grauzējus mēdz uzskatīt par kaitīgām radībām un, ja tie iemitinājušies mājoklī, tos cenšas nekavējoties apkarot visiem spēkiem.
Apdrošināšanas sabiedrība ERGO šī gada martā saņēmusi apdrošināšanas atlīdzības pieprasījumu no sava klienta par kādu ikdienai neraksturīgu notikumu – grauzēju viesošanās viņa mājsaimniecībā nodarījusi ievērojamus zaudējumus Jānim (vārds mainīts).
Lai gan patiesie vaininieki bija žurkas, kuras agrā pavasarī nemanīti sākušas rosīties privātmājas teritorijā, tomēr faktiskos bojājumus Jāņa automašīnām bija nodarījis viņa paša suns Rūnijs, cenšoties aizbiedēt nelūgtos viesus.
Jānis pamanīja, ka viņa nule kā iegādātais BMW automobilis, kas tikai iepriekšējā dienā tika piegādāts un vēl pat nebija reģistrēts Latvijā, un attiecīgi arī vēl nebija apdrošināts, no saulē mirdzoša tumša skaistuļa bija pārvērties līdz nepazīšanai.
Kad šokētais saimnieks atvēris motora pārsegu un ieraudzījis tajā beigtu žurku, viņam kļuva skaidrs, ka pie auto jaunā vizuālā tēla vainojams pašu mājas mīlulis – suns Rūnijs.
Lai gan Rūnijs ir mācīts un labi audzināts mājas sargsuns, tomēr nelūgtie viesi – žurkas, “ieperinoties” saimnieka automašīnas motortelpā, bija izraisījušas pamatīgu paniku sargsunim, kurš izmisīgi bija centies tikt tām klāt.
Saprazdams, ka ķibeles atkārtošanās varētu būt tikai laika jautājums, jo ikdienā mierīgais un paklausīgais Rūnijs, pamanot žurku, pārvēršas trakā briesmonī, mājas saimnieks nolēma tikt pats galā ar žurkām un mājas teritorijā izvietoja vairākus slazdus.
Taču nepagāja ne divas nedēļas, kad, kādu dienu marta sākumā, vēlu vakarā iebraucot sētā, Jāni sagaidīja jauns, nepatīkams pārsteigums.
Izrādās, arī otrajā ģimenes automašīnā Volvo bija mēģinājusi ieperināties žurka, un, protams, Rūnijs kā kārtīgs sargsuns bija mēģinājis nevēlamo īrnieku izdzīt ārā no automašīnas motora telpas. Par laimi šis auto bija apdrošināts.
Atrādot automašīnu apdrošināšanas sabiedrības ERGO speciālistiem un servisa darbiniekiem, saimnieks konstatēja, ka aiz motora aizsarga žurka bija ievilkusi savu medījumu un mēģinājusi veidot perēkli.
Kā uzsver apdrošināšanas sabiedrības ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta vadītāja Ilze Vējiņa: “Mūsu solījums klientam ir atbildība un sapratne par notikumiem, kas var atgadīties dažādās dzīves situācijās.”
Šis nav no tipiskākajiem automašīnu bojājumu gadījumiem, un šādas situācijas negadās bieži, tomēr pa retam saņemam atlīdzību pieteikumus par grauzēju radītajiem bojājumiem automašīnām.
Auto īpašnieks pastāstīja, ka pēc tam bija slazdā notvēris sesku. Šajā gadījumā gan zaudējumi, salīdzinot ar cita klienta mājas mīluļa Rūnija nodarīto skādi, bija tiešām nelieli – tikai 100 eiro.
“Šie gadījumi apliecina to, ka KASKO apdrošināšanas polise var pasargāt no būtiskiem zaudējumiem ne tikai tad, ja notiek negadījums uz ceļa, bet arī, pat neizkustoties no mājām, kad bojājumus automašīnai radījušas trešās personas, neatkarīgi no tā, vai divkājainas vai četrkājainas.”