airBaltic sanem 41. Airbus A220-300
airBaltic sanem 41. Airbus A220-300
Publicitātes foto. airBaltic

Zināms, cik lielu daļu no “airBaltic” varētu pārdot investoram 47

Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” stratēģiskajam investoram apsver pārdot 10% akciju, liecina Latvijas Televīzijas raidījuma “de facto” rīcībā esoša informācija.

Reklāma
Reklāma
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

“airBaltic” padomes priekšsēdētājs Klāvs Vasks apstiprina, ka sarunās ar stratēģisko investoru ir runa par mazākuma akciju paketi, piebilstot, ka stratēģiskā investora kopējais ieguldījums noteikti būs mazāks nekā valsts daļa.

Uz jautājumu, kādēļ lai kāda pasaules lidsabiedrība būtu ieinteresēta ieguldīt “airBaltic”, aviokompānijas padomes priekšsēdētājs kā vienu no iemesliem min “airBaltic” floti.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš uzsver, ka plāns ir līdz 2030.gadam izaugt līdz 100 lidmašīnām un pārvadāt 12 miljonus pasažieru, piedevām paplašināt Rīgu par šo lidmašīnu remonta bāzi. Un tas, viņaprāt, ir diezgan stratēģisks aktīvs.

“Mēs būsim pasaulē lielākie Airbus 220 flotes turētāji,” pārliecināts Vasks.

Raidījums atgādina, ka Eiropas Komisija vēl nav devusi atbildi, vai valdības izvēlētais veids iziešanai no “airBaltic” ar “tukšām rokām” nav pretrunā noteikumiem, ar kādiem savulaik Brisele atļāva uzņēmumā ieguldīt nodokļu maksātāju naudu.

Satiksmes ministrijā ir pārliecība, ka komisija darījumu akceptēs, ziņo raidījums.

Kā vēstīts, valdība piektdien, 30.augustā, slēgtajā daļā vienojās, ka valstij pēc “airBaltic” akciju sākotnējā publiskajā piedāvājuma (IPO) kompānijas kapitālā jāsaglabā vismaz 25% plus viena akcija.

Briškens skaidroja, ka patlaban ar “airBaltic” stratēģisko investoru nenotiek sarunas par kontrolpaketes pārdošanu, bet par mazākuma paketes iegūšanu pirms IPO vai ejot uz IPO, kā arī, iespējams, līdzdalību IPO.

Potenciālais investors ir mums visiem labi zināms uzņēmums, izriet no ekonomikas ministra Viktora Valaiņa iepriekš paustā.

Gatavojoties IPO, “airBaltic” pamatkapitālu samazinās par 571,293 miljoniem eiro, kā arī vienkāršos esošo uzņēmuma akciju struktūru.

Pamatkapitāla samazināšanas noteikumos teikts, ka līdzšinējais “airBaltic” pamatkapitāls ir 596,473 miljoni eiro, tādējādi “airBaltic” pamatkapitāls pēc samazināšanas būs 25,179 miljoni eiro.

Reklāma
Reklāma

“airBaltic” pagājušajā gadā pārvadāja kopumā 4,536 miljonus pasažieru, kas ir par 35,7% vairāk nekā 2022.gadā, un veica 44 100 lidojumu, kas ir par 18,3% vairāk nekā gadu iepriekš.

“airBaltic” auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 664,289 miljonu eiro apmērā, kas ir par 33,2% vairāk nekā 2022.gadā, kā arī kompānija guva peļņu 33,852 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.

Latvijas valstij pieder 97,97% “airBaltic” akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 2,03%.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.