Foto – Līga Vasiļūna

Zīmols “Kukuu” – no bērnistabas līdz Honkongai
 0

“Latvijā ir iespējas jaunas uzņēmējdarbības sākšanai un inovatīvu produktu radīšanai. Ir jāsadzīvo ar lielu birokrātiju, jāpierāda savas ambīcijas, motivācija un idejas kvalitāte. Taču atbalsta sistēma šeit ir,” pārliecinājusies SIA “My Place” bērnu dizaina mēbeļu zīmola “KUKUU” radošā direktore arhitekte Aija Priede-Sietiņa. 


Reklāma
Reklāma

 

“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
Lasīt citas ziņas

Pirms mazliet vairāk nekā pusotra gada viņa kopā ar savu vīru dizaineru Daneku Sietiņu nodibināja uzņēmumu, lai radītu alternatīvu piedāvājumu tobrīd Latvijā pieejamām bērnu mēbelēm. Vienkārši bija laiks pirkt gultu savai pirmajai meitai, lai veco atdotu viņas jaunākajai māsai, bet nevarēja atrast gaumīgas un kvalitatīvas bērnu mēbeles. Šobrīd zīmola pirmās kolekcijas “Bird&berry” mēbeles jau nopērkamas Honkongā, Austrālijā, Šveicē un Igaunijā.

 

Izstrādei veltīja gadu

A. Priede-Sietiņa stāsta, ka ne tikai iecere par jauna mēbeļu zīmola veidošanu, bet arī produkti visās to detaļās radušies no pašu vajadzībām. Pašlaik Eiropas Savienībā viņi patentējuši vairākas mēbeles un pirmās to izmēģinātājas un kritiķes bijušas jauno uzņēmēju meitas. Zīmola nosaukums radies no pirmās spēles, ko mazulis iemācījies.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Izstrādājot un pilnveidojot katru dizainu, mēs ņēmām vērā, kā mūsu pašu mazuļi attiecās pret šīm mēbelēm. Man kā arhitektei vienmēr ir svarīga lietu pielietojamība, tāpēc galvenais kritērijs bija, lai mūsu mēbeles ir bērniem saprotamas un viņi tās labprāt izmanto. Nereti, skatoties uz augstā dizaina mēbelēm, ir grūti saprast, kā tās būvētas un kā tās lietojamas. Mēs turpretī esam radījuši lietas, ar ko sadzīvot ir viegli pat vismazākajiem,” stāsta uzņēmēja.

 

Aptuveni gada laikā viņa ar vīru izveidojusi mēbeļu kolekciju, ar ko iespējams iekārtot visu bērnistabu dažāda vecuma bērniem. Visām mēbelēm un aksesuāriem ir vienots motīvs – zariņš ar ogām un dūja. Mīksto aksesuāru putniņu katrs bērns var izmantot pēc saviem ieskatiem.

 

Kāds to iztēlojas par stūri, cits sasedz un tur kā lelli vai baro kā dzīvnieku, aktīvākie lēkā pa to un mīca, bet mazuļi, cenšoties tikt tam pāri, iemācās rāpot.

Pirmo prototipu radīšanai jaunie uzņēmēji veltīja gandrīz gadu. Uzņēmumu dibinot, viņi iestājās Jelgavas biznesa inkubatorā, un tas palīdzēja izturēt ilgo produktu izstrādes periodu, kad viņi vēl neko nepārdeva. Visu šo laiku jaunā ģimene savā rūpalā līdzekļus vienīgi ieguldīja un tērēja tam savus personiskos iekrājumus. Tikai pavisam nesen uzņēmums saņēmis pirmo aizdevumu, iesaistoties Hipotēku bankas programmā “Altum”.

Joprojām SIA “My Place” ir tikai divi darbinieki – Sietiņu pāris. Ražošanai, grāmatvedībai un citām vajadzībām viņi izmanto ārpakalpojumus gan tāpēc, ka tā ir lētāk, gan tādēļ, ka viņiem pašiem nav ražošanas pieredzes. Arī nākotnē savu lielu ražotni veidot uzņēmēji neplāno, jo abi ir radoši cilvēki un labprātāk izstrādā produktus vai sazinās ar klientiem nekā uzņemas tehnisko izgatavošanu. Turklāt pašlaik viņi ir zīmola “KUKUU” radīšanas ceļā un vēlas, lai vienmēr tas asociējas ar kaut ko ļoti personīgu.

Reklāma
Reklāma

 

Izstādes – 
lakmusa tests


Par sava uzņēmuma pirmo un pagaidām vienīgo mārketinga stratēģiju SIA “My Place” izvēlējies dalību starptautiskās izstādēs. Šomēnes viņu mēbeles jau otro gadu bijušas skatāmas starptautiskajā izstādē “Kind+Jugend” Ķelnē. Viņi piedalījušies arī Skandināvijas dizaina izstādē “Stock-holm Furniture & Light Fair 2012”. Tas gan esot ļoti riskants ceļš – pastāv iespēja, ka dalībai izstādē iztērē desmitiem tūkstošus latu, bet atgriežas tukšā. Tomēr zīmolam “KUKUU” ir paveicies.

Pirmo reizi pirms gada uzņēmēji uz Ķelni aizveduši prototipus, kas vēl nav tikuši ražoti, un saņēmuši tādu pasūtījumu no Honkongas, ko uzreiz nemaz nevarēja izpildīt. Tagad A. Priede-Sietiņa ir pārliecināta, ka tā bija pareizā izvēle. “Milzu konkurence ļauj saprast, vai produkts vispār kādam būs interesants un vajadzīgs. Nav vērts sākt lielu ražošanu vai izstrādāt produktu visos sīkumos, pirms to rāda plašai auditorijai. Izstādēs komentāri ir katram apmeklētājam, un tie ļauj saprast, vai produkts būs dzīvotspējīgs un kas tajā uzlabojams.”

Pērn, kad “Bird&berry” kolekcija ieguva “Gada balvu dizainā 2011” par labāko rūpniecisko dizainu un balvu par labāko ražoto produktu, tā tika izstādīta arī Latvijā. Tomēr A. Priede- Sietiņa atzīst, ka jau no paša sākuma zīmols tika izstrādāts ārvalstu tirgum. Savu uzņēmējdarbību viņa nesāka ar tirdzniecību Latvijā, jo tas nozīmētu jau no paša sākuma pielāgot produktus latviešu gaumei un prasībām.

Viņai šķiet, ka mūsu sabiedrība vēl nav gatava ieguldīt bērniem domātās lietās un labprātāk izvēlas lētus produktus, ko ātri izmest, lai atkal pirktu jaunus. A. Priede-Sietiņa iestājas pret šādu domāšanas veidu gan tāpēc, ka ar pirmajām mēbelēm bērni vēlāk saistīs atmiņas, gan tāpēc, ka katras lietas cena ir ne tikai iztērētā nauda, bet arī patērētie dabas resursi un atkritumi, ko tā rada. Uzņēmēja nolēmusi visu uzmanību veltīt sadarbībai ar Tālo Austrumu valstīm. Šomēnes par kolekciju interesi izrādījuši japāņi.

 

Viedoklis

Vīva Ieviņa, interjeru, mēbeļu un vides dizainere: “Zīmola “Kukuu” radītā pirmā bērnu mēbeļu kolekcija man patīk. Tās dizains ir neparasts, mēbeles ir krāsainas un mīļas. Jūtams, ka mēbeļu autori paši ir mazu bērnu vecāki, jo mēbeles ir funkcionāli pārdomātas. Slīpo formu dinamika, tēlainība un materiāla dabiskums ir atzīstamas vērtības. Turklāt mēbeles šķiet kā radītas, lai  bērni, augot un to vidū dzīvojot un spēlējoties, paši kļūtu radoši. Es kā mamma varētu vēlēties šādas mēbeles arī saviem mazuļiem, ja varētu tās atļauties. Taču, kad atveru zīmola mājas lapu, saprotu, ka man tās nav domātas – visa informācija ir angļu, vācu un franču valodā. Tas nedaudz apbēdina, lai arī nojaušu, kāpēc uzņēmēji izvēlējušies šo ceļu. Tas tikai atspoguļo viedokli par Latvijas šodienas skumjo ekonomisko stāvokli. Novēlu zīmolam turpināt veiksmīgi attīstīties un kļūt par laimīgu daudzbērnu ģimeni visās šā teiciena nozīmēs.”

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.