Mērķis – pilsēta, nevis osta 0
K. Kints uzskata, ka lielāks labums no šīs kvalitātes zīmes ir pašai pilsētai, jo cilvēki galvenokārt brauc atpūsties uz pilsētu, nevis ostu.
“Cilvēki brauc uz Liepāju, jo vēlas redzēt šo pilsētu. Tas, ka te ir Zilais karogs, varētu tikt uztverts kā papildu labums. Ja pirms tam uzzināts, ka centram ir šis ekosertifikāts, viņi var rēķināties ar noteikta līmeņa servisu. Ja šādā veidā varam palīdzēt celt pilsētas prestižu, tad, protams, tas ir jādara,” stāsta K. Kints.
Bieži Liepājā viesojas arī jahtas no Lietuvas, Somijas, Polijas un Zviedrijas, un arī Z. Gaile apstiprina, ka braucēji ar jahtām bieži ierodas Tūrisma informācijas centrā un interesējas, ko iespējams apskatīt gan pašā Liepājā, gan arī ārpus tās.
Liepājā jahtas tiek apkalpotas pie labiekārtotām, apsargātām piestātnēm Liepājas ostas Tirdzniecības kanāla pilsētas centram piegulošajā Austrumu galā, un vācieši, kas dominē jahtu ostā, esot patīkami pārsteigti par Liepāju un augsti novērtē servisu, apliecinot, ka arī nākamgad noteikti atbrauks un ieteiks arī citiem burātājiem.
“Tūristi īpaši novērtē jahtu ostas atrašanās vietu, jo viņi ar savu jahtu var iebraukt pašā pilsētas centrā,” stāsta K. Kints.
Vācijas jahtu īpatsvars arī pamudinājis pirms aktīvās ūdenstūrisma sezonas doties pieredzes apmaiņas braucienā pa Vācijas jahtu ostām. Liepāja interesē Vācijas burātājus, kuri vasaras sezonā dodas izbraucienā pa Baltijas jūru, un šajā valstī ir liels potenciāls. Vairākās jahtu ostās pastāvīgi uzturas līdz pat 1000 jahtu, kamēr Liepājas ostu aizvadītajā sezonā apmeklēja 330 jahtu, bet pašā ostā ir 35 jahtu vietas.
Veidos jaunas piestātnes
Kopš 2015. gada jahtu osta nonākusi Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes atbildībā, un pārvalde vēlas gan pilnveidot servisu, gan kopumā attīstīt jahtu ostu, piesaistot vairāk jahtu, kas sezonas laikā kuģo Baltijas jūrā.
Liepājas jahtu osta sadarbībā ar partneriem Igaunijā plāno īstenot kopēju Eiropas Savienības fondu projektu, izbūvējot jaunas piestātnes un kopējo vietu skaitu palielinot līdz pat 70. Patlaban jahtas Liepājā tiek novietotas gar kanāla malu, savukārt projekts paredz veidot arī piestātnes kanālā. Šī projekta kopējās izmaksas varētu sasniegt 160 000 eiro, savukārt kopējās investīcijas Liepājas jahtu ostā lēšamas aptuveni 350 000 eiro apjomā. Bez jaunu piestātņu izveidošanas paredzēts uzbūvēt jaunu biroja un servisa ēku, kā arī labiekārtot esošo piestātni un kanāla malu, padarot to daudz pievilcīgāku tūristu un arī vietējo iedzīvotāju acīm.