Foto – Pixabay.com
Foto – Pixabay.com
Foto – Pixabay.com

Ziemas riepu izmantošana vasarā – cik tas ir droši? 0

Neskatoties uz to, ka ziemas riepām noteiktā maksimālā lietošanas temperatūra ir aptuveni +5 grādi, daudzi autovadītāji turpina lietot vasaras karstajā sezonā ziemas riepas. Bieži var dzirdēt: “vasarā nav vajadzīgas labas riepas, jebkuras riepas ar daudz maz pietiekamu protektora dziļumu noderēs”, bet statistika mums norāda uz pretēju viedokli:

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

76% avāriju vasarā notiek uz sausa ceļa*;

Bremzēšanas ceļš** uz sausa asfalta braucot 50km/h vasaras riepām vidēji ir īsāks par 1,5m.

CITI ŠOBRĪD LASA

24% avāriju vasarā notiek uz mitra ceļa***;

Bremzēšanas ceļš**** uz mitra asfalta braucot 80km/h vasaras riepām vidēji ir īsāks par 4m.

Ja ziemas riepas tiek lietotas arī vasaras sezonā, jārēķinās ar to, ka tās dils ievērojami straujāk, sliktāk turēsies uz sausa ceļa, būs skaļākas un palielinās degvielas patēriņu. Radžotas riepas vasarā izmantot ir aizliegts. Labas un atbilstošas ziemas riepas nav piemērotas braukšanai vasarā un labas vasaras riepas nav lietojamas ziemā, tāpēc ieteicams būtu turēt divus komplektus, kas piemēroti katram gadalaikam. Izmantojot ziemas (M+S) riepas vasaras sezonā, braucot lielā ātrumā, tās var sākt slīdēt.

Foto ar EU riepu apzīmējumiem – jaunasriepas.lv

Izvēloties vasaras riepas, pievērsiet uzmanību EU apzīmējumiem riepu filtrā. Piemēram, Jūs varat atlasīt riepas ar “A” klases saķeri uz slapja ceļa seguma un ar “B” klases rites pretestību, varat izvēlēties arī trokšņa līmeni. Vasarā, reakcija uz bremzēšanu ir svarīgs rādītājs, kas liecina, kā riepa noturas uz slapja ceļa seguma, kas ir būtiski Jūsu drošībai.

*Institute for Traffic Accidents Research (VUFO) University of Technology Dresden: analizētas 12,000 avāriju 12 gadu laikā.
**TUV tests izmantojot 205/55 16 91H izmēru temperatūrā starp +13C un +26C.
***Institute for Traffic Accidents Research (VUFO) University of Technology Dresden: analizētas 12,000 avāriju 12 gadu laikā.
****TUV tests izmantojot 205/55 16 91H izmēru temperatūrā starp +11C un +24C.