Pirmajā konkursa “Latvijas Gada auto 2016” izbraukumā piedalās seši auto 0
Konkursa startā – lietišķi romantiska priekšspēle. Pirmajā izbraukumā ieradās seši auto un guva lielu žūrijas un viesu uzmanību.
Konkursa nolikums, kurš titula pretendentiem par pietiekamu nosaka dalību pat tikai vienā no četrām izbraukuma sesijām, pārcēlis izšķirošos notikumus uz rudeni. Firmu pārstāvjiem tā vienkāršāk, lētāk, izdevīgāk.
Lai gan – par to “izdevīgāk” var šaubīties. Tie seši auto, kas ieradās pirmajā (“ne obligātajā”) izbraukumā uz Siguldas pusi, manuprāt, ieguva tādu žūrijas un viesu uzmanības devu, kas rudens burzmā nez vai būs iespējama. Iespaidi spilgti. Paliekoši un vēl pusgadu gaidāmo balsojumu iespaidojoši. Te īss to konspekts.
Ļoti labi bija abi “mazie”. Pēdējo vārdu pēdiņās lieku tādēļ, ka modernā B segmenta interjera gabarīti ir pilnīgi pietiekami gandrīz jebkurām praktiska latvieša ikdienas vajadzībām (ja vien viņš nav 190 cm garš un nevēlas sev līdzīgus regulāri pārvadāt aizmugures sēdeklī). Gaitas īpašības – perfektas. Dinamika pat ar mazākajiem dzinējiem Latvijai pietiekama. Riteņi (abām 185/60 15) patīkami atšķiras no modīgajām “zemprofīlenēm”. Kura labāka – “Corsa” vai “Mazda2”? Otrā ir par kādu tūkstoti vai pat diviem (gandrīz piektdaļa cenas) dārgāka. Un šis fakts niecīgo žūrijas gandrīz vienprātīgi atzīmēto pārākumu apdares kvalitātē un arī gaitā var padarīt maznozīmīgu.
Ļoti gaidīts, bildēs un izstādē pētīts bija “Jeep Renegade”. Renegāts? Vārdnīca skaidro – (latīņu: renegare noliegt) ir savas agrākās ticības vai politiskās pārliecības noliedzējs, atkritējs, pārbēdzējs. Vai šis ir tāds? Ja salīdzinām šo ar pēdējo gadu konkursos startējušajiem lielākajiem džipiem (“Cherokee” un “Grand Cherokee”) – ir. Jo atteicies gan no nevajadzīga plašuma, gan, piedodiet, pārspīlētas un piedzīvojumu meklētajam nevajadzīgas greznības. Kļuvis kompaktāks, lētāks, dabai tuvāks. Ja par mērauklu ņemam citu marku līdzīgu izmēru ļoti populāros “krosoverus” – arī ir. Jo krietni robustāks, tuvāks klasiskajām “Wrangler” vērtībām. Īsts meistarstiķis, manuprāt, ir itāļu paveiktais “gaitas tjūnings”. Tikpat liels (neliels?) kā “Nissan Qashqai”, šis brauc pavisam citādi. Uzsvērti smagnējāk, nopietnāk, kā zābakos auts meža vecis, nevis palaidņa puišelis kedās. Šo iespaidu pastiprina masīvi interjera un eksterjera elementi. Un firmas zīme… Nekas, ka komplekts iznācis par dažiem tūkstošiem eiro dārgāks nekā, piemēram, tas pats “Qashqai”. Gribētāji – “feinšmeheri” noteikti atradīsies.
Te nu mēs, letiņu veči, esam – iekārojam itāļu “Jeep”… Dāmām gan nez vai derīgu. Žūrijas vienīgā daiļā eksperte Evija no šāda darinājuma pirmajos ceļa kilometros gandrīz vai nobijās. Bet ļoti viņai patika uz tiem pašiem pamata dzelžiem tajā pašā Itālijā sacerētais pavisam cita veidola un rakstura “Fiat 500X”. Šarmants pilsētnieks ar lieliskām piknika potencēm. Ērtāks un ietilpīgāks par “Renegade”. Lētāks. Sargies, “Qashqai”! Tev par vienu nopietnu konkurentu vairāk.
Ko vēl piebilst par priekšspēli? Pārējie divi dalībnieki šoreiz palika bez salīdzinoša fona. Subaru “Outback” priecēja ar 2,5 litru boksermotora leģendāro dziesmu (ja “kaifosiet”, par degvielas ekonomiju aizmirstiet), astoņvietīgais mersedess “Vito” gluži vai šokēja ar dārgās emblēmas, teicamas gaitas un cenu lapas nesaderību – tikai 19 900 eiro?! Šos abus vērtēsim rudenī, kad ceram uz tiešu konkurentu klātbūtni. Un konkursam (un mums visiem) labākais būtu, ja prāvu sāncenšu pulciņu sagaidītu “vieglākais gals” – izmēros tā ap četri metri, cenā zem 12 000.