AS “Lauku Avīze” maina nosaukumu 30
No laikraksta “Lauku Avīze” aizgūtais nosaukums ir kalpojis mūsu izdevniecībai jau gandrīz 30 gadus. Šajā laikā uzņēmums audzis un lielākajam dienas laikrakstam pievienojies plašs žurnālu klāsts, grāmatas, tematiskās avīzes, ziņu portāli, radiostacija “Kurzemes radio” un filmu studija “Dauka”.
“Esam nokļuvuši attīstības punktā, kad plašo organizāciju vairs nevar ietilpināt līdzšinējā nosaukumā – esam pārauguši “Lauku Avīzi”. Pēc pieciem mēnešiem mēs svinēsim mūsu laikraksta “Latvijas Avīze” nu jau 30. jubileju. Laikraksta pirmais numurs iznāca vēl tālajos pārmaiņu laikos, astoņdesmito gadu beigās. Liels paldies par to mums labi pazīstamajiem cilvēkiem Voldemāram Krustiņam, Viesturam Serdānam, Mārai Igaunei, Dacei Terzenai, Astrīdai Čukurei un daudziem citiem. No viena laikraksta esam izauguši līdz 19 dažādiem zīmoliem. Savulaik toreizējā “Lauku Avīze” sasniedza neatkarīgās Latvijas laika abonēšanas rekordu ar vairāk nekā 316 000 abonentu. Šomēnes izdevām 10 dažādus drukātos preses izdevumus latviešu valodā ar kopējo tirāžu 442 000 eksemplāru, portālu kopējā auditorija sasniedza 400 000 lietotāju, bet kopā drukāto un interneta mediju auditorija tuvojas vienam miljonam,” teica AS “Latvijas Mediji” valdes priekšsēdētājs Guntars Kļavinskis. Viņš uzsvēra, ka uzņēmuma vērtības paliek nemainīgas un arī zem jaunā karoga tas turpinās līdzšinējo – Latvijas interesēs attīstīt kvalitatīvu un atbildīgu žurnālistiku, ko ir vērts lasīt un kurā ir vērts ieklausīties: “Mūsu uzņēmuma mediji tāpat kā līdz šim pārstāvēs latviskās vērtības – mūsu unikalitāte būs latviskums un stingra nostāja nacionālo vērtību uzturēšanā.” Tas ietverts arī jaunajā sauklī – “Latviski par svarīgo Latvijai!”
Līdz ar nosaukuma maiņu uzņēmums ieguvis arī jaunu logotipu, kas apvieno latvisko rakstu zīmes ar mūsdienu digitālās pasaules lakonismu un attēlo četras komunikācijas formas – rakstīto vārdu, attēlu, skaņu un digitālo saturu. “Jūs esat daudzi un dažādi, tādēļ mūsu uzdevums bija sarežģīts – izstrādāt zīmolu, kas jūs vienotu un liktu lepoties ar piederību spēcīgam uzņēmumam,” skaidroja viena no jaunās identitātes autorēm – reklāmas aģentūras “Dingo & Schwarz” attīstības direktore Krista Teivāne.
AS “Lauku Avīze” darbu sāka 1988. gadā, izdodot laikrakstu “Lauku Avīze”. Šo trīsdesmit gadu laikā avīze bijusi visvairāk lasītais dienas laikraksts Latvijā un uzņēmums paplašinājis savu darbību žurnālu un grāmatu izdošanā, attīstījis digitālos medijus un piesaistījis savā grupā arī reģionālo radiostaciju “Kurzemes radio” un animācijas filmu studiju “Dauka”. Šī gada jūlijā AS “Lauku Avīze” izdeva desmit dažādus drukātās preses izdevumus – žurnālus “Mājas Viesis”, “Praktiskais Latvietis”, “36,6°C” “Medības”, “Agro Tops”, Praktiskie Rokdarbi” un “Planētas Noslēpumi” ar kopējo tirāžu 442 250 eksemplāru. Vienlaikus grupā aktīvi darbojas grāmatu izdevniecība, kas 2017. gadā laidusi klajā jau 49 jaunas grāmatas. Uzņēmuma nākotnes plāni pārsvarā saistīti ar digitālā satura attīstīšanu, piedāvājot plašāku un kvalitatīvāku saturu interneta lietotājiem līdzās jau esošajiem ziņu portāliem – la.lv, veselam.lv, laukos.lv, praktiski.lv.