It kā norādes rāda par nobrauktuvi pēc 100 metriem, bet pati nobrauktuve nav redzama.
It kā norādes rāda par nobrauktuvi pēc 100 metriem, bet pati nobrauktuve nav redzama.
Foto – Artis Drēziņš

“Dodiet ceļu” neko labu nedod? 2

Kā ekspertam, kas izskata ceļu satiksmes negadījumus, O. Irbītim visvairāk nepatīk zīmes “Dodiet ceļu” dublēšana uzbrauktuvēs ar nepārtrauktu joslas horizontālo apzīmējumu, kas pēc pārdesmit metriem pāriet pārtrauktā joslā. Tādas vietas ir vairākas.

Reklāma
Reklāma
Mājas
Ideālais banānu uzglabāšanas veids – tie nekļūs melni nedēļām ilgi
Kokteilis
FOTO. Alla Pugačova pārvērtusies līdz nepazīšanai
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
Lasīt citas ziņas

“No vienas puses, redzi, ka tev jādod ceļš, bet vienlaikus arī to, ka neviens tavā joslā nedrīkst iebraukt – abas joslas turpinās paralēli bez trajektoriju konflikta. Tas, kas brauc pa galveno ceļu, atkal redz, ka viņam priekšroka, un domā, ja vajadzēs, tad tūlīt var pārkārtoties uz pirmo joslu. Šo savu “priekšroku” viņš mēģina uzspiest arī pēc 100 – 200 metriem, pārkārtojoties pa labi. Bet sadursme notiek un abiem liekas, ka viņi ir bez vainas. Tādas lietas esmu izskatījis vairākas. Un tajās vainīgo nosaka detaļas. Manuprāt, zīme “Dodiet ceļu” ir lieka. Nav kur un kam dot ceļu – abas joslas nekonfliktē. Ja kāds pārkārtojas, tad dod ceļu blakus joslā braucošajam, ja pārkārtojas abi, tad pēc labās rokas principa. Šajā vietā būtu jāuzstāda tikai ceļa zīme par joslas piekļaušanos, nevis “Dodiet ceļu” – būtu mazāk nesaprašanos. Ja ir ieskriešanās josla ar attiecīgu horizontālo apzīmējumu, tad arī jāliek zīme “Dodiet ceļu”. Nevajag jaukt ieskriešanās joslu ar piekļaušanās joslu. “Dodiet ceļu” ir sava nozīme. Ceļu satiksmes noteikumos teikts: “281.4. 206. zīme “Dodiet ceļu”. Transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.” Tātad nevajag ar šo zīmi improvizēt, apzīmējot plūsmu prioritātes vai sazin ko vēl – satiksmes noteikumi ir likums, kas ir jāievēro arī zīmju izlicējiem,” domā O. Irbītis.

Piemēru par notikušajiem negadījumiem un strīdīgām situācijām esot daudz – visvairāk šādi gadījumi uzkrājušies apdrošinātāju pieredzē, jo, par laimi, sekas tiem nav smagas un lielākā daļa tiek noformēti ar saskaņoto paziņojumu, neiesaistot policiju, zina teikt eksperts. Piedaloties ekspertu komisijā, kas izskata strīdīgas situācijas, O. Irbītim nācies saskarties tieši ar negadījumiem, kas notikuši neuzmanības dēļ, bet pēc tam tiek piesaukta strīdīgā ceļa zīme “Dodiet ceļu”. Piemēram, šāds negadījums reģistrēts 7. augustā, kad sadūrās “Suzuki” un “Volvo”, 29. oktobrī ceļu nesadalīja “Ford” un “Volkswagen”. Visi šie gadījumi ir saistīti ar pārkārtošanos vairāk nekā 100 metrus pēc joslu piekļaušanās un piesaucot tālu atpakaļ esošo zīmi “Dodiet ceļu”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tomēr B. Dambīte apgalvo: “Zīme “Dodiet ceļu” norāda, kur ir maģistrālā plūsma. Ar līnijām uz ceļa vien nepietiek, jo ziemā tās var nebūt redzamas. Abiem jāpiekāpjas: vienam jādod ceļš, otrs nedrīkst pārbraukt nepārtraukto līniju, bet tālāk jau darbojas labās rokas princips.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.