It kā norādes rāda par nobrauktuvi pēc 100 metriem, bet pati nobrauktuve nav redzama.
It kā norādes rāda par nobrauktuvi pēc 100 metriem, bet pati nobrauktuve nav redzama.
Foto – Artis Drēziņš

Zemtilta aļņa tests 2


Par šo vietu O. Irbītis ir riktīgi nikns. To viņš salīdzina ar tā saukto aļņa testu – manevru, kas jāveic, ja priekšā uz ceļa negaidot uzlec alnis. Runa ir par Salaspils ielu zem tilta – tur pēkšņi divas joslas virzienā uz centru saiet vienā, lai pa vidējo joslu braucošie varētu veikt uzbraukšanu pa kreisi uz tilta.

Reklāma
Reklāma
DHL lidmašīnas avārija Viļņā: traģisks negadījums vai Krievijas sabotāža? Publicēta pilotu un lidojuma kontrolieru saruna pirms traģēdijas… 152
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
Kokteilis
VIDEO. “Spļāviens latviešu dvēselēs!” Cilvēkus pamatīgi satracina “Spēlmaņu nakts” priekšnesums
Lasīt citas ziņas

“Tā kā dzīvoju Salaspilī un braucu uz darbu Rīgā, šo vietu nācies izbaudīt visbiežāk sliktas redzamības ap­stākļos un sastrēgumstundās, kad tur automobiļi drūzmējas. Papildus šo vietu sarežģī tas, ka tur atļauts arī kreisais pagrieziens, nobraucot no tilta. Tad tur auto ir juku jukām pa visām joslām. Visbīstamākās ir situācijas – un tādas man ir bijušas –, kad mierīgi braucu pa otro joslu, lai uzgrieztos pa kreisi uz tilta, bet man tieši virsū kāds nesas kā pa savu joslu, nepamanījis, ka josla strauji maina virzienu. Tad nu viņam arī jāveic aļņa manevrs. Cilvēcīgi es to otru pusi saprotu – viņš taču kādu laiku braucis pa savu joslu, nemainīja braukšanas virzienu, stūri nepagrieza, jo ceļš taisns, tikai nepamanīja, ka josla maina braukšanas virzienu… Jā, zīmes tur ir, bet vienalga – stils, ka krustojumā joslas maina braukšanas virzienu, nav labs. Manuprāt, vajadzētu vismaz drošības saliņu izveidot, lai auto frontāli nebrauktu viens otram pretim. Labākais variants būtu no centra braucošos pa labi uz tiltu laist no papildjoslas,” analizē O. Irbītis.

B. Dambīte norāda, ka šādi krustojumi, kuros joslas maina braukšanas virzienu, ir sastopami gadījumos, kad citāds risinājums nav iespējams. Viņa pieļauj, ka, būvējot “Akropoli”, arī šis krustojums piedzīvos izmaiņas.

CITI ŠOBRĪD LASA

J. Bidzāns vietā, kur joslas maina virzienu, uzbūvētu nelielu saliņu: “Labāk, lai kāds aizsapņojies sadauza karteri, nekā notiek frontāla sadursme. Šajā vietā projektētāji tāpat kā daudzās citās tilta vietās vadījušies pēc principa: lai visiem ir labi, lai visi var aizbraukt, kur vajag, bet bieži tad veidojas situācijas, kad visiem ir slikti. Ir arī pretējs princips, kad galvenais ir maģistrālais virziens, bet tad vieniem ir pavisam labi, pārējiem – slikti, jo jāveic papildu manevri. Projektējot tā vienmēr ir izšķiršanās.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.