Dārgā ienākšanas cena 2
Cita uzņēmumu grupa, kas strādājusi ar zaudējumiem, – ienākošie un izcīnošie savu vietu Latvijas tirgū, pazīstamākie pārstāvji ir mazumtirdzniecības uzņēmumi – “Lenoka” (iepriekš “Palink”, kas darbojas ar “IKI” zīmolu), “Prisma Latvija”, kā arī mobilo sakaru operators “Bite Latvija”. Jāatgādina, ka “IKI” zīmola īpašnieku darbība Latvijas tirgū izrādījās neveiksmīga – netika sasniegti uzņēmuma stratēģiskie mērķi, kas bija kļūt par vienu no lielākajiem spēlētājiem Latvijas mazumtirdzniecības nozarē. Līdz ar to īpašnieki savu biznesu pārdeva vietējiem uzņēmējiem, kas kūrē veikalu “Mego” darbību. Savukārt Somijas “Prisma” lēnām paplašina savu darbību Latvijā, attiecīgi palielinās arī uzņēmuma apgrozījums, tomēr vienlaikus aug arī tā zaudējumi, kas 2013. gadā sasniedza 12,2 miljonus eiro. Kopš darbības sākuma 2006. gadā “Prisma Latvija” ik gadu ir strādājusi ar zaudējumiem, summāri tie sasnieguši gandrīz 45 miljonus eiro. Uzņēmuma 2014. gada darbības rezultāti vēl nav publiski pieejami.
Arī mobilo sakaru operatoram “Bite Latvija” vietējais tirgus nav izrādījies vienkārši iekarojams, uzņēmums kopš darbības sākuma 2005. gadā tikai vienu gadu (2012. gadā) ir strādājis ar peļņu (pēc nodokļiem). Finanšu rezultātus par 2014. gadu uzņēmuma pārstāvji vēl neatklāj. Jāteic, ka telekomunikāciju nozarē vispārpieņemts rādītājs ir EBITDA – peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas.
Daudzi uzņēmumi, kuri atsevišķus gadus strādājuši ar lieliem zaudējumiem, pārstāv nekustamo īpašumu nozari, konkrētāk – bieži vien tie ir nekustamo īpašumu attīstītāji, kuri šobrīd pasludināti par maksātnespējīgiem. Ar nekustamo īpašumu nozari saistīti arī būvniecības produktu tirgotāji un ražotāji. Tā, piemēram, ievērojamus zaudējumus pēdējo desmit gadu laikā piedzīvojuši vairāki šādi uzņēmumi – “Rautakesko”, kas darbojas ar zīmolu “K-Rauta”, “Nelss”, kas nespēja izvairīties no maksātnespējas, un 2013. gadā uzņēmums tika likvidēts, meksikāņu “Cemex”, kas Brocēnos ražo cementu.