Zane Skujiņa-Rubene par “airBaltic” atceltajiem reisiem: Satiksmes ministrijai ir brīvas rokas, lai saprastu, kā šajā situācijā rīkoties 0
Jau iepriekš ziņots, ka lidsabiedrība “airBaltic” 2025. gada vasaras sezonā atceļ kopumā 4 670 lidojumus, kuri tiks atcelti saistībā ar neplānoti ilgāku dzinēju apkopi, ko veic ražotājs “Pratt & Whitney”. Dzinēju ražotāja nespēja laicīgi nodrošināt dzinēju tehniskās apkopes ir ietekmējusi arī airBaltic Airbus A220-300 floti, liekot lidsabiedrībai pielāgot savu maršruta tīklu un lidojumu grafiku vasaras sezonā no visām tās bāzēm.
TV24 raidījumā “Preses klubs” Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas Nevienlīdzības mazināšanas apakškomisijas priekšsēdētāja (JV) Zane Skujiņa-Rubene, komentējot lidsabiedrības “airBaltic” atceltos reisus un to, kā uzņēmums paziņoja par šo reisu atcelšanu, uzsver, ka šis jautājums primāri ir Satiksmes ministrijas (SM) kompetencē: “Jāatzīst, ka tā tomēr ir SM kompetence, un SM ir ārkārtīgi brīvas rokas, lai sapratu, kā šajā situācijā rīkoties. Ko viņi redz kā tādu tālāko attīstību šim jautājumam un tālāko virzību. Vai tā ir valdes un padomes nomaiņa, vai tas ir optimizācijas jautājums.”
Skujiņa-Rubene norāda, ka, ņemot vērā, ka viņas iepriekšējā darba pieredze ir saistīta ar komunikācijas nozari, viņa uzskata, ka veids, kā “airBaltic” paziņoja par atceltajiem reisiem, ir bijis ļoti slikts uzņēmuma komunikācijas piemērs, jo šī problēma skārusi ne tikai “airBaltic” lidsabiedrību, bet arī citas lidsabiedrības: “Tā bija ļoti liela komunikācijas kļūda no “airBaltic” puses, viņiem vajadzēja par to piedomāt pirms tam. Uzskatu, ka tas ir Satiksmes ministrijas kompetences jautājums, kur Briškena kungam ir brīvas rokas, un es ceru, ka viņš šīs kompetences ietvaros rīkosies un meklēs labākos risinājumus. Šī dzinēju problēma ir globāla lieta, tas nav tikai Latvijas mērogā, tas skar visas aviokompānijas, jautājums ir par to, kā tas tika nokomunicēts.”