«Zaļais» autobuss – labs, bet dārgs 0
Nu jau otro nedēļu Rīgas ielās kursē oranžzaļš autobuss “Solaris Urbino”, ko izmēģināšanai pašvaldības uzņēmumam “Rīgas satiksme” nodevis Polijas tramvaju, autobusu un trolejbusu ražotājs “Solaris Bus & Coach”.
Autobuss kursē 40. maršruta līnijā, un šoferīši to jau atzinuši par ērtu, klusu un gana mīkstu. Turklāt ražotāji uzsver, ka būtiskākais ir šā braucamrīka spēja samazināt degvielas patēriņu par 22 – 24%, jo tas tiek darbināts ar diviem elektromotoriem, kā arī dīzeļdzinēju. Neraugoties uz šiem pozitīvajiem aspektiem, “Rīgas satiksme”, kas šogad plāno iegādāties jaunus autobusus, lai aizstātu savu laiku nokalpojušos, nebūt nesola pirkt tieši “Solaris Urbino”.
“Rīgas satiksmei tā ir bezmaksas pieredze, kas neuzliek nekādus papildu pienākumus to iegādāties,” skaidro uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis. “Taču tuvākajā laikā tiešām plānojam izsludināt iepirkuma konkursu 25 jaunu trolejbusu un 35 jaunu autobusu iegādei. Autobusa ekspluatācijas laiks ir 10 gadi. Tā kā pirmie “Mercedes Benz” autobusi tika iegādāti 1997. gadā, tiem šogad aprit jau 15 gadi. Pēc šā laika to ekspluatācija kļūst ekonomiski neizdevīga, tādēļ arī “Rīgas satiksmes” ilgtermiņa stratēģija paredz pakāpenisku parka atjaunošanu,” teic V. Zaķis.
“Rīgas satiksmē” uzsver, ka šis izmēģinājums ir tikai autobusu ražotāju mārketinga solis. Šāda prakse, kad kāds uzņēmums piedāvā izmēģināt savus ražotos transportlīdzekļus pārvadātājam, tiekot praktizēta visā pasaulē, tostarp arī Latvijā. “Piemēram, pagājušajā gadā izmēģinājām Baltkrievijā ražotos trolejbusus, tāpat ir bijuši testi ar dažādu ražojumu autobusiem. “Rīgas satiksmei” šādi izmēģinājumi neuzliek nekādus pienākumus, gluži tāpat kā privātpersonām, kad tām tiek piedāvāts izmēģinājuma tests ar kādu vieglo transportlīdzekli. Turklāt “Rīgas satiksme” bez maksas gūst pieredzi no tā ražojumu klāsta, kas pasaulē ir pieejams,” uzsver V. Zaķis, norādot, ka “zaļās tehnoloģijas”, lai arī labas, Rīgai diez vai būšot pieejamas šā brīža ekonomiskās situācijas dēļ.
Uzziņa Arī pasažieri vēl šonedēļ var izteikt savu vērtējumu par testējamo autobusu, rakstot uz e-pastu: [email protected] vai zvanot pa bezmaksas tālruni 80001919. |