Zakerbergs brīdina: sociālo mediju kompāniju regulēšana var kaitēt nozarei 4
Sociālā tīkla “Facebook” uzņēmuma vadītājs Marks Zakerbergs trešdien, sniedzot liecības ASV Kongresā, paziņojis, ka sociālo mediju kompāniju regulēšana ir neizbēgama, bet brīdinājis, ka noteikumi var kaitēt nozares attīstībai.
Zakerbergs norādīja, ka interneta loma cilvēku dzīvēs pieaug, un pauda pārliecību, ka kaut kādi noteikumi būs nepieciešami, un tas ir nenovēršami.
“Bet es domāju, ka jābūt uzmanīgiem ar noteikumu ieviešanu,” brīdināja Zakerbergs, skaidrojot, ka daudzos gadījumos, sākot kaut ko regulēt, tiek ieviesti noteikumi, ko lielie uzņēmumi, tādi kā “Facebook”, var viegli izpildīt, bet tie var izrādīties daudz grūtāk izpildāmi mazākiem jaunuzņēmumiem.
Jau vēstīts, ka Zakerbergs trešdien, sniedzot liecības ASV Kongresā, uzņēmās personīgu atbildību par vairāku desmitu miljonu lietotāju datu nopludināšanu, vienlaikus brīdinot par “bruņošanās sacensību” ar Krievijas dezinformāciju.
“Tā bija mana kļūda, un es to nožēloju,” Zakerbergs sacīja par 87 miljonu lietotāju datu nodošanu nepienācīgā veidā politisko konsultāciju uzņēmumam “Cambridge Analytica”, kas 2016.gada ASV vēlēšanu gaitā sadarbojās ar Donalda Trampa kampaņu.
Viņš piebilda, ka “Facebook” nav pietiekami aizsargājis platformu, un atzina, ka “tas attiecas uz viltus ziņām, ārvalstu iejaukšanos vēlēšanās un naida runu, kā arī attīstītājiem un datu aizsardzību.”
Notiek pastāvīga cīņa, lai aizstāvētos pret Krievijas centieniem manipulēt ar “Facebook” platformu un ietekmēt vēlēšanas ASV un citās valstīs.
“Krievijā ir cilvēki, kuru darbs ir mēģināt ekspluatēt mūsu sistēmas un citas interneta sistēmas, kā arī citas sistēmas. (..) Tāpēc tā ir bruņošanās sacensība. Viņi turpinās censties, lai kļūtu labāki, un mums ir jāinvestē, lai arī mēs kļūtu labāki,” sacīja Zakerbergs.
Jau vēstīts, ka “Facebook” ir iesaistīts privāto datu aizsardzības skandālā pēc ziņām, ka Lielbritānijas datu analīzes firma “Cambridge Analytica”, kuru bija nolīgusi Donalda Trampa ASV prezidenta vēlēšanu kampaņa, var būt izmantojusi 87 miljonu ASV vēlētāju “Facebook” profilu informāciju bez viņu atļaujas.