Žagars: Tā ir absolūta sarkanā līnija. Mēs nesadarbojamies ar tiem māksliniekiem, kas strādā un pelna Krievijā 88
“Te ir tā sarkanā līnija, kā es runāju par noziegumiem, ko mēs strikti ievērojam,” TV24 raidījumā “Nedēļa.Post scriputm” Dailes teātra direktors Juris Žagars komentē krievu autoru izmantošanu Latvijas teātros un mākslā.
“Mums teātrī, kopš kara sākuma, strādā trīs Krievijas pilsoņi, trīs Krievijas mākslinieki, kuri ir pilnībā emigrējuši no Krievijas, kuri nesaņem nekādus ienākumus no Krievijas,” skaidro Žagars.
Tomēr reizēm gadās situācijas, kad Dailes teātra zāli izīrē viesizrādēm un pēkšņi tiek atklāts, ka kāds no viesizrāžu dalībniekiem paralēli joprojām spēlē kādā Maskavas teātrī.
Žagars šajā jautājumā ir strikts: “Tā, man liekas, ir absolūta sarkanā līnija un to mēs arī esam definējuši, ka mēs nesadarbojamies nekādā veidā ar tiem māksliniekiem un nepieņemam tos, kas joprojām strādā, pelna naudu, gūst ieņēmumus Krievijā. Tas, man liekas, ir nesavienojami, šī sēdēšana uz diviem krēsliem.”
Šajos divos gados daudzi Krievijas mākslinieki ir iemācījušies ārkārtīgi viltīgi manipulēt un uz šiem diviem krēsliem nosēdēt.
“Viņi it kā atrodas emigrācijā, viņus it kā pārstāv kaut kāda vācu, čehu kompānija, un tikai pēc tam tu pēkšņi dabū zināt un atrodi, ka īstenībā viņš paralēli strādā arī Krievijā,” Žagars vēlreiz uzsver, ka tā ir sarkanā līnija.
Informācija par šādiem gadījumiem reizēm tiek slēpta vai viltīgi noklusēta. “Krievijā ir milzīga masa ar māksliniekiem, kuriem ir vajadzīgs darbs un viņiem tas Rietumu un Baltijas tirgus ir beidzies. Protams, viņi mēģina atrast jebkādus ceļus. Tas ir tā pat, kā ar ekonomisko sadarbību ar Krieviju. Tā pat mēs tagad izķeram tos, kas kaut ko pārdod tirgo un tamlīdzīgi,” skaidro Dailes teātra direktors Juris Žagars.