VSAA pārtrauc pensiju un pabalstu izmaksu uz kontiem “PNB bankā”. Paziņo, kā cilvēkiem jārīkojas 0
Ņemot vērā to, ka apturēta AS “PNB banka” darbība, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) no piektdienas pārtrauc pensiju un pabalstu izmaksu uz šīs bankas klientu kontiem, aģentūra LETA uzzināja iestādē.
Lai turpmāk nodrošinātu aģentūras pakalpojumu saņemšanu, VSAA aicina pensiju un pabalstu saņēmējus informēt par savu kontu citā bankā vai paziņot pasta norēķinu sistēmas kontu.
VSAA informēja, ka iesniegumu par konta maiņu var iesniegt klātienē jebkurā aģentūras nodaļā, Vienotajos valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centros, elektroniski, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu, uz e-pastu “[email protected]” vai iesniegt, izmantojot e-pakalpojumu portālā “www.latvija.lv”.
Pēc iesnieguma par jauno kontu saņemšanas VSAA pēc 16.augusta aizturētos pensiju un pabalstu maksājumus divu līdz trīs nākamo darba dienu laikā pārskaitīs uz jauno kontu.
VSAA atgādina, ka pensiju un sociālā nodrošinājuma pabalsta saņēmējiem ir iespēja izvēlēties arī maksājumu piegādi dzīvesvietā, ko pašlaik nodrošina “Latvijas pasts”.
Informācija par “PNB bankas” kontos iepriekš ieskaitīto, bet vēl neizņemto VSAA maksājumu izmaksu bankā “Citadele” sekos vēlāk, piebilda iestādē.
Lai VSAA varētu turpmāk nodrošināt PNB bankas klientiem pensiju un pabalstu izmaksu, aicinām pensiju un pabalstu saņēmējus informēt VSAA par savu kontu citā bankā. Plašāk: https://t.co/JI5VMUetse
— VSAA (@VSAA_LV) August 16, 2019
LETA jau vēstīja, ka no ceturtdienas, 15.augusta, plkst.21 apturēta “PNB bankas” darbība. Šāds lēmums pieņemts, lai nepieļautu bankas līdzekļu aizplūšanu.
Eiropas Centrālā banka kā “PNB bankas” tiešais uzraugs, 15.augustā nolēma atzīt “PBN banku” par tādu finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās. Savukārt Eiropas Vienotā noregulējuma valde pieņēma lēmumu neveikt “PNB bankas” noregulējumu, kas nozīmē neveikt pasākumus, lai bankas darbību stabilizētu. Ņemot vērā minēto un rūpējoties par bankas klientu noguldījumu aizsardzību, FKTK padome ārkārtas sēdē nolēmuma apturēt finanšu pakalpojumu sniegšanu “PNB bankā” un lēma par noguldījumu nepieejamību.
Eiropas Centrālā banka kā “PNB bankas” tiešais uzraugs pieņēmis šādu lēmumu, konstatējot, ka banka nav ievērojusi regulējošās prasības un izvērtējot bankas finansiālo situāciju.
“Mēs apzināmies, ka šī ir negaidīta ziņa bankas klientiem, taču varam apliecināt, ka FKTK darīs visu iespējamo, lai izveidotu ērtāko un efektīvāko risinājumu, un pēc iespējas ātrāk klientiem sāktu garantētās atlīdzības izmaksu – līdz 100 000 eiro katram. Jau tuvākajās dienās, kā rāda pirmie aprēķini – 99,2% noguldītāju varēs sākt saņemt visu savu uzkrāto naudu bankā, ko pilnībā segs no Noguldījumu garantiju fonda līdzekļiem,” sacīja FKTK priekšsēdētāja Kristīne Černaja-Mežmale.
Komisijā atzīmēja, ka FKTK padome ir lēmusi par noguldījumu nepieejamību, lai pēc iespējas ātrāk klienti varētu saņemt garantēto atlīdzību. Par garantēto atlīdzību izmaksu veidu un kārtību FKTK lems jau tuvākajās dienās.
Garantēto atlīdzību izmaksa jāuzsāk ne vēlāk kā 8.darba dienā pēc noguldījumu nepieejamības iestāšanas. Noguldījumu garantiju sistēma paredz katram “PNB bankas” klientam noguldījumu izmaksu garantētās atlīdzības veidā līdz 100 000 eiro.
Garantētā atlīdzība līdz 100 000 eiro apmērā tiks izmaksāta gan fiziskām, gan juridiskām personām par visu veidu noguldījumiem jebkurā valūtā. Garantētā atlīdzība attiecas uz bankas klientu līdzekļiem, uz noguldījumu procentiem, kas uzkrāti līdz noguldījumu nepieejamības iestāšanās dienai, uz atlikumiem norēķinu kontos vai algas kontos un uz līdzekļiem krājkontos.
Černaja-Mežmale piektdien preses konferencē norādīja, ka jau tuvākajās dienās 99,2% bankas klientu tiks izmaksātas garantētās atlīdzības. Pērējiem 0,8% klientu bankā noguldīti kopumā 135 miljoni eiro, un viņi varēs pretendēt uz naudas atgūšanu kā kreditori.