“Volvo” aprīko jauno V40 ar drošības spilvenu gājējiem 0
Pirmais, ar ko lielai daļai pasaules autobraucēju asociējas “Volvo”, ir tieši drošība un tikai pēc tam seko citi šīs markas spēkratu plusi, piemēram, izslavētais skandināvu dizains vai tehniskā izturība.
Droši vien arī tādēļ “Volvo” visiem spēkiem cenšas drošības slavu spodrināt – jaunais V40 ir pasaulē pirmais sērijveida automobilis, kas aprīkots ar īpašu drošības spilvenu gājējiem. Proti, sadursmes gadījumā dzinēja pārsegs paceļas par desmit centimetriem un izveidotajā spraugā ar vējstiklu tiek izšauts gaisa spilvens, kas pasargā notriektā gājēja galvu no smagām traumām. Turklāt arī paceltais motora pārsegs kalpo par trieciena absorbētāju, jo tādējādi starp pārsegu un motoru izveidojas lielāka deformācijas zona. Šī septiņu sensoru vadītā smalkā sistēma darbojas ātruma diapazonā no 20 līdz 50 km/h, kas, pēc “Volvo” pētījumiem, ir ātrums, kad notiek 75% sadursmes ar gājējiem. Tā, protams, nebūt nav vienīgā drošības sistēma, ar ko aprīkots jaunais “Volvo V40”. Gājēju spilvens, tāpat kā tradicionālie braucēju drošībai paredzētie spilveni, ir bāzes aprīkojumā, bet par papildu samaksu pieejama avārijas bremzēšanas sistēma, kas prot atpazīt arī gājējus, kā arī joslu maiņas un vadītāja noguruma uzraugs, tāpat kā citas jau no lielākajiem “Volvo” modeļiem zināmās drošības sistēmas.
Līdzīgi, kā tas ir ar drošību, mūsdienās autobūvē arvien lielāka nozīme tiek pievērsta apkārtējās vides aizsardzībai un dabas resursu taupīšanai. Neiedziļinoties dažādās tehniskās niansēs, var pat teikt, ka ekoloģiskums un ekonomiskums savā starpā ir ļoti saistīti – lai iekšdedzes dzinējam panāktu zemāku kaitīgo izmešu līmeni, jāsamazina degvielas patēriņš, un otrādi. Arī “Volvo” nopietni pievērsies zaļajai idejai – ir radīta īpaša “Volvo DRIVe” vieglo automobiļu sērija, kas izceļas ar zemu izmešu līmeni un mazu degvielas patēriņu. Jaunajam V40 šo ekolīniju pārstāv modifikācija ar indeksu D2. Tā aprīkota ar taupīgu 1,6 litru 115 zirgspēku dīzeli, kura izmešu līmenis ir tikai 94 grami CO2 uz kilometru. Dinamiskākas braukšanas cienītājiem paredzēti 155 vai 170 zirgspēku divlitru pieccilindru dīzeļi, kā arī 150 un 180 zirgspēku 1,6 litru benzīnnieki. Automātiskā pārnesumkārba pieejama komplektā ar abiem lielākajiem dīzeļiem, bet pārējie motori tiek komplektēti ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu.
Atšķirībā no iepriekšējā “Volvo” markas automobiļa ar indeksu V40, kas, kā zināms bija universālis, jaunais V40 ir piecdurvju hečbeks, turklāt pārstāv kompaktklases premium segmentu. Starp tā galvenajiem konkurentiem var minēt “Audi A3”, kas arī vizuāli izskatās pa vidu starp hečbeku un universāli. “Volvo” modeļu rindā jaunais V40 ieņem sākuma pozīciju, jo aizstāj gan mazo hečbeku C30, gan sedanu S40 un universāli V50.
No dizaina viedokļa jauno V40 var uzskatīt par izdevušos – dinamisks siluets ar izteiksmīgu aizmugures noformējumu un jaunajiem “Volvo” raksturīga priekšdaļa. Salonā viss ir bez īpašiem pārsteigumiem. “Volvo” pazinēji uzreiz sajutīsies kā mājās, bet jebkuram patiks kvalitatīvā apdare apvienojumā ar neuzbāzīgi solīdo dizainu. Tas viss kopumā atbilst premium klases līmenim. Vienīgais, kas var likt saraukt degunu praktiskāk noskaņotiem pircējiem, ir samērā nelielais bagāžnieks un ne īpaši plašās aizmugures rindas sēdvietas. Bet to var viegli izskaidrot kā upuri ekstravagantajam mašīnas aizmugures noformējumam. “Volvo V40” sākuma cena ir 17 352 lati. Par šo naudu nopērkams ekonomiskais dīzelītis “DRIVe”.