“Volkswagen” un “Audi” izplatītāja Baltijā “Moller Baltic import” apgrozījums pieaudzis par 10% 0
Automašīnu “Volkswagen” un “Audi” izplatītāja Baltijā “Moller Baltic import” apgrozījums pagājušajā gadā bija apmēram 300 miljoni eiro, kas ir par 10% vairāk nekā 2018.gadā, pirmdien žurnālistiem pastāstīja “Moller Baltic import” izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.
Baltijā pārdots vairāk automašīnu nekā iepriekš
Viņa arī atzina, ka pagājušajā gadā uzņēmums sasniedza labākos rādītājus kopš 2011.gada.
Baltijas tirgū 2019.gadā kopumā visi tirgotāji pārdevuši 104 132 automašīnas, kas ir par 20% vairāk nekā gadu iepriekš, tostarp Latvijā pārdotas 21 023 automašīnas, kas ir par 8,7% vairāk.
“Moller Baltic import” 2019.gadā Baltijā pārdeva 12 000 automašīnu. Savukārt “Moller Baltic import” pārdoto rezerves daļu apmērs pagājušajā gadā palielinājās par 4%.
Piesardzīgi optimistiski par šo gadu
Grase-Ķibilde norādīja, ka uzņēmums arī turpmāk plāno izaugsmi, bet pašreiz ir piesardzīga prognozēs, ņemot vērā ekonomistu komentārus par to, kāds varētu būt šis un nākamais gads.
Pēc viņas teiktā, šogad uzņēmums plāno koncentrēties uz vairākām sfērām. Uzņēmums iecerējis kļūt par labāko darba devēju automašīnu pārdošanas nozarē. Tāpat “Moller Baltic import” plāno attīstīt jaunus biznesa virzienus un attīstīt elektroauto infrastruktūru, izveidojot ātrās uzlādes vietas pie katra dīlera.
“Volkswagen” audzēs elektromobiļu īpatsvaru
“Volkswagen” zīmola attīstības vadītājs Justs Nekrošius pastāstīja, ka pērn pasaulē tika pārdoti kopumā 6,278 miljoni privāto “Volkswagen” automašīnu, kas ir pieaugums par 0,5%. Vienlaikus Baltijā kopā tika pārdotas 8262 automašīnas, kas ir pieaugums par 7%. Latvijā “Volkswagen” tirgus daļa pērn bija 15,4% ar kopum pārdotām 2499 privātajām automašīnām.
Nekrošius piebilda, ka no visām pērn pārdotajām “Volswagen” automašīnām 1% bija elektroauto. Šogad plānots šo īpatsvaru palielināt līdz 6%, savukārt 2021.gadā paredzēts, ka 42% no visām pārdotajām “Volkswagen” privātajām automašīnām būs elektroauto.
“Volkswagen” zīmola komercauto attīstības vadītājs Māris Zoltners pastāstīja, ka kopumā pērn komercauto tirgū Baltijā pārdotas 17 257 automašīnas, kas ir pieaugums par 15,8% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Tostarp 2709 bija “Volkswagen” komercauto modeļi, kas ir pieaugums par 10,3%.
Latvijā “Volswagen” komercauto tirgus daļa pagājušajā gadā bija 20,4%, bet pārdošanas apmēri pieauga par 6,8%, sasniedzot 859 automašīnas.
Baltijā neesot gaidāma izaugsme komercauto tirgū
Zoltners norādīja, ka šogad Baltijā nav gaidāma izaugsme komercauto tirgū – paredzēts, ka šogad varētu pārdot 16 300 automašīnu, kas ir par 5,5% mazāk nekā 2019.gadā.
Savukārt “Audi” zīmola attīstītājs Ilgvars Ļubka norādīja, ka pasaulē pērn pārdoti kopumā 1,85 miljoni “Audi” automašīnu, kas ir pieaugums par 1,8%. Tajā pašā laikā Latvijā un Lietuvā pārdotas 902 “Audi” automašīnas, kas ir pieaugums par 20,4% un labākais rādītājs kopš 2007.gada. Savukārt Latvijā pārdotas 405 “Audi” automašīnas, kas ir pieaugums par 25%.
Pēc kompānijas pārstāvju minētā, Latvijā “Audi” automašīnas veido 2,4% tirgus, bet “premium” segmentā – 18,9% tirgus.
“Moller Baltic import” apgrozījums 2018.gadā bija 272,693 miljoni eiro, bet peļņa bija 3,009 miljoni eiro, liecina “Firmas.lv” informācija. Uzņēmums reģistrēts 2008.gadā, un tā pamatkapitāls ir 7,807 miljoni eiro.