VM reformu rezultātā plānotais veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju piedāvājums paredz tādu gultu skaitu katrā profilā, kas nodrošina prognozēto pieprasījumu pēc aprūpes, turklāt, restrukturizējot veselības aprūpes pakalpojumu izvietojumu, tiks nodrošināts, ka pakalpojumi tiek sniegti atbilstošajā vietā un laikā, teikts ziņojumā. 11
Vienlaikus, lai racionāli izmantotu cilvēkresursus, infrastruktūras resursus, finanšu resursus, medicīnas aprīkojumu un novērstu funkciju dublēšanos, reforma paredz vērtēt iespēja veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem veidot astoņu slimnīcu sadarbības teritorijas, kurās ceturtā un trešā līmeņa slimnīcas veidos vienotu sadarbības modeli ar pirmā un otrā līmeņa slimnīcām, kā arī Steidzamās medicīniskās palīdzības punktu.
VM rekomendē vairākas iespējamās slimnīcu sadarbības teritorijas, piemēram, Rīgā un Pierīgā Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīca veidotu sadarbību ar Ogres slimnīcu, Saulkrastu slimnīcu un Siguldas slimnīcu, bet Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca ar Jūrmalas slimnīcu, Tukuma slimnīcu un Rīgas 2.slimnīcu. VM rekomendējusi veidot arī Daugavpils reģionālās slimnīcas sadarbības teritorija ar Krāslavas slimnīcu un Preiļu slimnīcu, Ziemeļkurzemes slimnīcas sadarbības teritoriju ar Talsu slimnīcas filiāli un Kuldīgas slimnīcu, kā arī Liepājas reģionālās slimnīcas sadarbības teritoriju ar Kuldīgas slimnīcu (pakalpojuma sniegšanas vieta Aizputes pilsēta), Priekules slimnīcu un Saldus medicīnas centru. Piedāvātas vēl četras citas šādas sadarbības teritorijas.
VM norāda, ka atbilstoši rekomendētajai sadarbības teritoriju attīstībai, pakāpeniski veicama arī sistēmiski svarīgo ārstniecības iestāžu ar monoprofila slimnīcu – valsts kapitālsabiedrību apvienošana vai valsts kapitāla ieguldīšana sistēmiski svarīgajās ārstniecības iestādēs, tādējādi nodrošinot valsts līdzdalību sistēmiski svarīgo ārstniecības iestāžu pārvaldībā.