Visvairāk sūdzas par kavētiem un bojātiem sūtījumiem. Kā rīkoties? 0
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) apkopojusi informāciju par saņemtajām sūdzībām pasta nozarē 2020. gadā, informēja SPRK sabiedrisko attiecību vadītāja Baiba Jakobsone.
Sūdzību maz
Lai gan kopējais saņemto un nosūtīto pasta sūtījumu skaits pasta nozarē sasniedzis 71 miljonu, SPRK saņemtas tikai 12 sūdzības. Tas ir par 45% jeb 10 sūdzībām mazāk salīdzinājumā ar 2018.gadu.
Izvērtējot saņemtās sūdzības, SPRK secinājis – galvenokārt lietotāju neapmierinātība radusies gan par sūtījumu piegādi un bojātiem, nozaudētiem pasta sūtījumiem, gan arī par piekļuvi pasta tīklam.
Ja sūtījums bojāts
Ko darīt, ja ir aizdomas par bojāta sūtījuma saņemšanu? Skaidro SPRK pasta nodaļas vadītājs Bruno Frīdenbergs – Ansbergs:
“Pirms saņemt pasta sūtījumu – vispirms jānovērtē tā vizuālais izskats, lai pārliecinātos par bojājumiem no ārpuses.
Ja redzamas kaut nelielas pazīmes, jāsastāda akts un jālūdz pasta operatoram kompensēt radušos zaudējumus. Der atcerēties, ka bojājumi ir jākonstatē, saņemot pasta sūtījumu pasta nodaļā.
Ja sūtījums aiznests jau mājās un izpakots bez pasta darbinieka klātbūtnes, ne akta sastādīšana par bojājumiem, ne kompensācija nav iespējama.”
Ja sūtījums kavējas
Visbiežāk par piegādes jautājumiem lietotāji sūdzas saistībā ar pasta sūtījumu kavēšanos. Atbilstoši Pasta likumam SPRK kvalitātes prasības nosaka tikai pasta operatoram AS “Latvijas Pasts”.
Ppārējie operatori tās nosaka individuāli. Ar prasībām lietotāji var iepazīties pasta operatoru mājaslapās. Piemēram, ja, pasta sūtījums kavējas, un tas tiek piegādāts vēlāk, nekā to nosaka kvalitātes standarti, pasta operatoram jālūdz izmaksāt kompensācija.
Gadā vidēji 17 sūdzības
Izvērtējot 18 gadu laikā saņemtās sūdzības, SPRK secinājis, ka vidēji tās ir 17 lietotāju sūdzības gada laikā.
Vismazākais saņemtais sūdzības skaits – viena sūdzība – bija 2002. gadā, kad SPRK uzsāka pasta pakalpojumu uzraudzību. Savukārt visvairāk lietotāji sūdzējušies 2017. gadā, kopā 37 sūdzības.