Visvairāk reklāmas klikšķu 2018.gadā veikti no mobilajiem telefoniem 0
Pagājušā gada otrajā pusē parādījusies jauna tendence – visvairāk klikšķu uz reklāmām izdarīti no mobilajiem telefoniem, liecina interneta pētījumu uzņēmuma “Gemius” jaunākais “AdMonitor” pētījums.
Atskatoties uz datiem par pēdējiem četriem gadiem, visaugstākais vidējais CTR jeb “Click-Through Rate” rādītājs sasniegts 2016.gada otrajā pusē, kad tas pieaudzis līdz 0,95%. Kaut gan kopējā tendence liecina, ka interneta lietotāju vēlēšanās veikt reklāmas klikšķus arvien krītas, 2018.gada otrajā pusē tomēr novērojams vidējā CTR pieaugums no 0,53% līdz 0,59%, kas nozīmē, ka vidēji uz katriem parādītajiem 1000 reklāmas baneriem tiek izdarīti 5,9 klikšķi.
Ja vēl 2017.gada otrajā pusē šis rādītājs bija 73%, tad šajā paša periodā gadu vēlāk vairs tikai 56%. Savukārt, ja 2017.gadā noslēgumā reklāmas kampaņas bija sastopamas tikai aptuveni piektdaļā (21%) mobilo telefonu, tad jaunākie dati par 2018.gadu liecina, ka kampaņas sastopamas jau 38% viedtālruņu.
Atšķirībā no iepriekšējā perioda, 2018.gada otrajā pusē visvairāk klikšķu tika veikti no mobilajiem telefoniem (45%), kam seko datori (44%). Savukārt no planšetdatoriem saņemti viszemākie reklāmu klikšķu skaita rādītāji ar apmēram 11%, kas, salīdzinājumā ar pērnā gada otro pusi, palikuši gandrīz nemainīgi.
Atšķirībā no 2018.gada sākuma, vislielākā CTR interaktīvajām kampaņām tika uzrādīta no mobilajiem telefoniem, kas vēl gada pirmajā pusē ierindojās aiz planšetdatoriem (1,47%) ar 1,12%, taču jau gada otrajā pusē apsteidza tos ar 3,55% CTR mobilajām ierīcēm pret 3,44% planšetdatoriem. Pārvēršot šos rādītājus klikšķos, secināms, ka Latvijas interneta lietotāji uz 1000 interaktīvajām ekspozīcijām mobilajos telefonos un planšetdatoros uzspieduši aptuveni trīs reizes, kamēr datoros tikai divas reizes.
Visaugstāko regulāro baneru CTR uzrāda planšetdatori ar 0,94%, kam seko mobilie telefoni ar 0,84% un datori ar 0,42%, kas attiecīgi norāda, ka lietotāji uz 1000 tradicionālajām ekspozīcijām no planšetdatoriem uzspieduši apmēram 0,9 reizes, no mobilajiem telefoniem 0,8 reizes, bet no datoriem – tikai 0,4 reizes.
“AdMonitor” ir periodisks pētījums, kas sniedz detalizētu informāciju par tiešsaistes reklāmām 12 Centrālās un Austrumeiropas valstīs (Bulgārijā, Čehijā, Horvātijā, Igaunijā, Latvijā, Moldovā, Polijā, Rumānijā, Slovākijā, Turcijā, Ukrainā un Ungārijā). Divreiz gadā “Gemius” eksperti analizē tādas tiešsaistes reklāmu tendences kā, piemēram, populārākos reklāmu veidus un formātus, to klikšķu attiecību pret ekspozīcijām (“click-thorugh rate” jeb CTR), kā arī informāciju par to, kādi lietotāji redz kāda tipa interneta reklāmu kampaņas.