Visvairāk laika skaistumkopšanai velta rīdzinieces un krievu tautības sievietes Latvijā 1
Lai gan joprojām nav izgudrots mūžīgās jaunības eliksīrs, pareizi kopta un barota sejas āda, kā arī atbilstoši lietota dekoratīvā kosmētika spēj būtiski uzlabot cilvēka izskatu. Ārvalstnieku acīs Latvijas sievietes arvien cildinātas kā koptas un skaistas dāmas – bet kā viņas to panāk? Kā rāda kosmētikas zīmola „Institut Esthederm” un pētījumu centra „SKDS” aptauja*, Latvijas sievietes rūpīgi kopj savu sejas ādu, tam veltot līdz 20 minūtēm dienā, bet dekoratīvo kosmētiku visbiežāk regulāri sākušas lietot 17 līdz 20 gadu vecumā. Kā rāda aptauja, visvairāk laika skaistumkopšanai velta rīdzinieces un krievu tautības sievietes.
Lielākā daļa Latvijas sieviešu labprāt izceļ savu acu skaistumu un ikdienu nevarētu iedomāties bez tāda līdzekļa kā skropstu tuša vai higiēniskā lūpu krāsa. Kā liecina pētījuma rezultāti, 86% Latvijas sieviešu sejas procedūrām, ieskaitot dekoratīvās kosmētikas uzlikšanu un noņemšanu, velta līdz 20 minūtēm dienā, bet tikai 1% tām atvēl vairāk nekā 30 minūtes laika. Interesanti, ka vairāk laika sejas procedūrām velta tieši krieviski runājošas sievietes – ja vairāk par 20 minūtēm dienā savas sejas kopšanai velta 17% krieviski runājošo sieviešu, tad tādu pašu laiku pie spoguļa pavada tikai 7% no aptaujātajām latvietēm.
Populārākais sejas kopšanas produkts aptaujas dalībnieču vidū ir kopjošs krēms. Tāpat 17% Latvijas sieviešu savu ikdienu nevarētu iedomāties bez attīroša līdzekļa, piemēram, pieniņa, micelārā ūdens, losjona, putām vai ziepēm sejai.
„Priecē, ka Latvijas sievietes prot pareizi rūpēties par savu skaistumu un apzinās prioritātes. Kā rāda pētījuma rezultāti, lielāko uzmanību sievietes pievērš tieši rūpēm par ādas veselību, atbilstošu sejas ādas attīrīšanu, kā arī pabarošanu ar kopjošu krēmu. Kā zināms, tieši atbilstošas rūpes par sejas ādas attīrīšanu un pabarošanu ikdienā ir ilglaicīga skaistuma patiesais noslēpums. Tikai otrajā vietā sievietes novieto dekoratīvās kosmētikas lietošanu, tāpēc varam uzteikt daiļā dzimuma pārstāves par apzinīgumu un pareizām rūpēm par savu skaistumu,” skaidro zīmola „Institut Esthederm” pārstāvis Uldis Veits.
Attiecībā uz biežāk izmantotajiem dekoratīvās kosmētikas līdzekļiem 34% aptaujāto dāmu atzina, ka viņu dekoratīvās kosmētikas maciņā vissvarīgākā lieta ir tieši skropstu tuša, bet 18% priekšroku dod kvalitatīvai lūpukrāsai. Tāpat iecienītāko produktu augšgalā ierindojas arī higiēniskā lūpukrāsa, kuru par savu iemīļotāko dekoratīvās kosmētikas līdzekli atzīst 17% aptaujāto sieviešu, galvenokārt jaunas sievietes līdz 24 gadu vecumam. Interesanti, ka, palielinoties respondentu vecumam, samazinās skropstu tušas nozīme, bet pieaug kvalitatīvas lūpukrāsas popularitāte.
Kā liecina pētījuma rezultāti, lielākā daļa jeb 38% Latvijas sieviešu dekoratīvo kosmētiku regulāri sākušas lietot 17 līdz 20 gadu vecumā. Gandrīz tikpat jeb 37% sieviešu to sākušas darīt 14 līdz 16 gadu vecumā, bet salīdzinoši vēlāk, tikai pēc 20 gadu vecuma dekoratīvo kosmētiku sākušas izmantot 15% aptaujas dalībnieču.
Dati rāda neparastu tendenci, ka visvairāk no Latvijas reģioniem izceļas Zemgale, kur sievietes dekoratīvo kosmētiku sākušas lietot vēlākā vecumā. Ja citos reģionos un Rīgā lielākā daļa sieviešu (40%) dekoratīvo kosmētiku sākušas lietot vecumā līdz 16 gadiem, tad Zemgalē absolūti lielākā daļa sieviešu (52%) dekoratīvo kosmētiku sākušas lietot vien 17 līdz 20 gadu vecumā.