VIDEO. “Visu Latvijas valdību ministriem, prezidentiem un deputātiem būtu aiz kauna zemē jāielien” jeb latviešus vizinās igauņu vilcieni 2
Ar zīmolu “Elron” strādājošā Igaunijas valstij piederošā pasažieru vilcienu operatora “Eesti Liinirongid” vilcienu testēšana Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā, lai vasarā atklātu maršrutu Tartu-Rīga, līdz šim notiek raiti un bez starpgadījumiem, sacīja “Elron” valdes loceklis Merts Ērenpreiss.
Viņš informēja, ka, sadarbojoties ar VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) un AS “Pasažieru vilciens” (PV) otrdien, 4.februārī, veiksmīgi tika īstenoti vilcienu testi, kā arī trešdien un ceturtdien, 6.februārī, turpinās vilcienu testēšana.
Ērenpreiss skaidroja, ka trīs dienās plānots veikt visus nepieciešamos vilciena tipa “Stadler Flirt” testus. “Ja būs vēl kaut kas jāpārbauda, tas ir cits stāsts, bet cerams, ka izdosies,” piebilda “Elron” pārstāvis.
Jautāts, kas vēl ir nepieciešams, lai atklātu maršrutu Rīga-Tartu, viņš sacīja, ka tas ir sarežģīts sertifikāciju kopums, un ir daudz dokumentāciju, kas ir jāveic. “Mums vēl ir nepieciešami daži dokumenti no “Stadler” rūpnīcas”, bet ceram, ka paspēsim atklāt šo līniju vasarā – būtībā gada otrajā pusē,” teica Ērenpreiss.
Šis fakts nav palicis nepamanīts arī sociālajos tīklos, kur sabiedrība nu ņemas apspriest, kā tas nākas, ka Latvijā maršrutu apkalpos kaimiņvalstu pārvadātājs, it kā pašiem mums šeit nebūtu vilcienu. Līdzīgi tas ir arī ar maršrutu uz Viļņu. Lūk, “X” lietotāju pārdomas.
…un aizbrauca. pic.twitter.com/7L6GhfocnC
— ヤーニス (Jānis) "ビールのマンモス" (@alusmamuts) February 4, 2025
Tā bomzīgā Rīga mosernā vilciena fonā.. 😂😂
— Kristians F (@Kri_OD) February 5, 2025
Jā. Vilcienu nedienas ir ļoti skumjš stāsts. Neviens nav vainīgs, neviens neko nezina.
— viensIRcinitajs (@viensIRcinitajs) February 5, 2025
Visu Latvijas valdību ministriem, prezidentiem un deputātiem būtu aiz kauna zemē jāielien, tās koruptīvās un noziedzīgās muļļāšanās dēļ, ko viņi ir veikuši "jauno dīzeļvilcienu" iepirkuma epopejā! Tās nav nabaga dvēseles, tie ir dvēseles nabagi!
— PRIVILEĢĒTAIS 🇺🇦🇮🇱 (@kukseriks) February 4, 2025
Te viņš iepazīst jaunas vietas,šovakar Burkāns paliks Rīgā,rītā ap 12 dosies uz Valgu. pic.twitter.com/A6qkisSlMu
— Sliežu Specialists🇱🇻🇺🇦🇪🇪🇮🇱 (@AbolsEdvins) February 4, 2025
Komentējot,
“Patlaban koncentrējamies uz testiem,” sacīja Ērenpreiss.
Tāpat viņš minēja, ka, visticamāk, biļetes varēs iegādāties PV un “Elron” lietotnēs, bet šis jautājums tehnoloģiski vēl tiks pārrunāts pirms līnijas atklāšanas.
Iepriekš Ērenpreiss sacīja, ka testa braucienos tiks pārbaudītas uzraudzības un drošības sistēmas, kā arī Latvijas infrastruktūras radiosakari. Tiks pārbaudīta visa līnija, arī ekspluatācijai nepieciešamie pievedceļi. Atļauja testa reisiem ir derīga līdz jūnijam, lai vajadzības gadījumā varētu veikt papildu testus.
Izmēģinājuma braucieni ir nepieciešami, lai sertificētu “Stadler Flirt” vilcienus Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā un varētu sākt tiešo satiksmi starp Tartu un Rīgu.
Sākotnēji bija
Janvārī Igaunijas, Latvijas un Lietuvas vilcienu operatori “Elron”, “Pasažieru vilciens” un “LTG Link” sāka īstenot pasažieru vilcienu savienojumu maršrutā Tallina-Tartu-Rīga-Viļņa. Vairāk nekā desmit stundu ilgajā braucienā pasažierim divas reizes ir jāpārsēžas.
Savukārt 2023.gada decembra beigās Lietuvas valsts dzelzceļa grupas “Lietuvos geležinkeliai” pasažieru pārvadājumu meitasuzņēmums “LTG Link” sāka vilciena reisus starp Viļņu un Rīgu.
Sarunas par visu trīs Baltijas valstu galvaspilsētu savienošanu ar pasažieru vilcienu maršrutiem aktualizējās 2021.gada septembrī, kad, atzīmējot Eiropas dzelzceļa gadu, no Tallinas caur Rīgu uz Viļņu devās Baltijas valstu ekspresis. Tajā satikās tā laika ministri, Baltijas valstu dzelzceļa nozares un Eiropas Komisijas pārstāvji, kā arī “Rail Baltica” ieviesēji.