VIDEO. “Visu Latvijas valdību ministriem, prezidentiem un deputātiem būtu aiz kauna zemē jāielien” jeb latviešus vizinās igauņu vilcieni 2

Ar zīmolu “Elron” strādājošā Igaunijas valstij piederošā pasažieru vilcienu operatora “Eesti Liinirongid” vilcienu testēšana Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā, lai vasarā atklātu maršrutu Tartu-Rīga, līdz šim notiek raiti un bez starpgadījumiem, sacīja “Elron” valdes loceklis Merts Ērenpreiss.

Reklāma
Reklāma
Receptes
Tu tos ēdi zaļus/svaigus? Tā vairāk nedari! 5 dārzeņi, kuri pirms ēšanas jānovāra
“Ja jūs uzpildāt degvielu šādā veidā, jūs esat idiots!” Eksperts ceļ trauksmi, mudinot autovadītājus izvairīties no plaši izplatītas kļūdas degvielas uzpildes stacijās
“Es iegādājos šo automašīnu vēl pirms Masks bija sajucis prātā.” Cilvēki masveidā atsakās no “Tesla”. Sācies uzņēmuma boikots?
Lasīt citas ziņas

Viņš informēja, ka, sadarbojoties ar VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) un AS “Pasažieru vilciens” (PV) otrdien, 4.februārī, veiksmīgi tika īstenoti vilcienu testi, kā arī trešdien un ceturtdien, 6.februārī, turpinās vilcienu testēšana.

Ērenpreiss skaidroja, ka trīs dienās plānots veikt visus nepieciešamos vilciena tipa “Stadler Flirt” testus. “Ja būs vēl kaut kas jāpārbauda, tas ir cits stāsts, bet cerams, ka izdosies,” piebilda “Elron” pārstāvis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jautāts, kas vēl ir nepieciešams, lai atklātu maršrutu Rīga-Tartu, viņš sacīja, ka tas ir sarežģīts sertifikāciju kopums, un ir daudz dokumentāciju, kas ir jāveic. “Mums vēl ir nepieciešami daži dokumenti no “Stadler” rūpnīcas”, bet ceram, ka paspēsim atklāt šo līniju vasarā – būtībā gada otrajā pusē,” teica Ērenpreiss.

Šis fakts nav palicis nepamanīts arī sociālajos tīklos, kur sabiedrība nu ņemas apspriest, kā tas nākas, ka Latvijā maršrutu apkalpos kaimiņvalstu pārvadātājs, it kā pašiem mums šeit nebūtu vilcienu. Līdzīgi tas ir arī ar maršrutu uz Viļņu. Lūk, “X” lietotāju pārdomas.

Komentējot,

kāda varētu būtu vilciena biļetes cena, Ērenpreiss norādīja, ka patlaban tas vēl nav zināms, bet cena tiks izskatīta kopā ar Latvijas iestādēm.

“Patlaban koncentrējamies uz testiem,” sacīja Ērenpreiss.

Tāpat viņš minēja, ka, visticamāk, biļetes varēs iegādāties PV un “Elron” lietotnēs, bet šis jautājums tehnoloģiski vēl tiks pārrunāts pirms līnijas atklāšanas.

Iepriekš Ērenpreiss sacīja, ka testa braucienos tiks pārbaudītas uzraudzības un drošības sistēmas, kā arī Latvijas infrastruktūras radiosakari. Tiks pārbaudīta visa līnija, arī ekspluatācijai nepieciešamie pievedceļi. Atļauja testa reisiem ir derīga līdz jūnijam, lai vajadzības gadījumā varētu veikt papildu testus.

Izmēģinājuma braucieni ir nepieciešami, lai sertificētu “Stadler Flirt” vilcienus Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā un varētu sākt tiešo satiksmi starp Tartu un Rīgu.

Sākotnēji bija

plānots, ka pasažieru pārvadājumi starp Tartu un Rīgu ar vilcienu sāksies līdz 2023.gada oktobrim, bet tagad tos plānots sākt vasarā.

Janvārī Igaunijas, Latvijas un Lietuvas vilcienu operatori “Elron”, “Pasažieru vilciens” un “LTG Link” sāka īstenot pasažieru vilcienu savienojumu maršrutā Tallina-Tartu-Rīga-Viļņa. Vairāk nekā desmit stundu ilgajā braucienā pasažierim divas reizes ir jāpārsēžas.

Savukārt 2023.gada decembra beigās Lietuvas valsts dzelzceļa grupas “Lietuvos geležinkeliai” pasažieru pārvadājumu meitasuzņēmums “LTG Link” sāka vilciena reisus starp Viļņu un Rīgu.

Reklāma
Reklāma

Sarunas par visu trīs Baltijas valstu galvaspilsētu savienošanu ar pasažieru vilcienu maršrutiem aktualizējās 2021.gada septembrī, kad, atzīmējot Eiropas dzelzceļa gadu, no Tallinas caur Rīgu uz Viļņu devās Baltijas valstu ekspresis. Tajā satikās tā laika ministri, Baltijas valstu dzelzceļa nozares un Eiropas Komisijas pārstāvji, kā arī “Rail Baltica” ieviesēji.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.