Foto: Timurs Subhankulovs

Visu iesaistītie vienojas, ka JRT būvdarbus pabeigs līdz šā gada beigām 1

VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) un Jaunā Rīgas teātra (JRT) būvnieki pilnsabiedrība “SBSC” vienojušies JRT būvdarbus pabeigt līdz šī gada beigām, ceturtdien preses konferencē sacīja VNĪ valdes locekle Jeļena Gavrilova. Ēkai pilnībā jābūt nodotai VNĪ nākamā gada janvārī, piebilda Gavrilova.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

Viņa norādīja, ka VNĪ bija ļoti ieinteresēti projektu pabeigt, lai JRT atgrieztos mājās, tāpēc vienošanās iestrādāti vairāki mehānismi, lai VNĪ varētu sekot līguma izpildei.

“Tika analizēta iespēja arī lauzt līgumu ar “SBSC” un piesaistīt jaunu būvnieku, bet tas projektu sadārdzinātu un pagarinātu.
CITI ŠOBRĪD LASA

VNĪ joprojām ir pārliecināti, ka atlikušos būvdarbus var paveikt savlaicīgi, ja tiek piesaistīti pietiekami daudz resursu,” sacīja Gavrilova.

Tāpat VNĪ aicināja būvnieku risināt apgrozāmo līdzekļu problēmu. Gavrilova sacīja, ka būvnieks šo problēmu ir atrisinājis un par to no bankas saņemts apliecinājums par finansējuma pieejamību.

Tāpat Gavrilova uzsvēra, ka līgumsods būvniekam būs, jo sākotnējais termiņš – 11.marts – ir kavēts, bet no būvnieka būs atkarīgs, cik liels būs līgumsods.

Gavrilova arī norādīja, ka ir sastādīts darba grafiks ar konkrētiem datumiem, kuros “SBSC” jāpabeidz konkrētas darbības būvobjektā.

Vaicāta, vai vienošanās paredz arī kādu sadārdzinājuma kompensāciju no VNĪ puses, Gavrilova sacīja, ka tādas nebūs un viss notiks esošā budžeta ietvaros.

VNĪ un pilnsabiedrība “SBSC” vienojušās par vairākiem būtiskiem aspektiem, aģentūru LETA informēja VNĪ pārstāvji.

Pirmkārt, pilnsabiedrība “SBSC” ar bankas apliecinājumu par aizdevuma piešķiršanu apliecina apgrozāmo līdzekļu pietiekamību un līdz ar to spēju kāpināt būvdarbu tempu.

Otrkārt, JRT tiek nodots ekspluatācijā šā gada decembrī. Ar nākamā gada sākumu JRT varēs sākt pārcelšanos uz Lāčplēša ielu 25. Tāpat ir izstrādāta īpaša shēma un mehānisms soda naudas aprēķināšanai, proti, reālais līgumsods tiks aprēķināts pēc būvobjekta nodošanas ekspluatācijā un būs tieši atkarīgs no pilnsabiedrības “SBSC” spējas ievērot panākto vienošanos.

Treškārt, veicamo darbu grafikā ir iekļauti vairāki atskaites punkti, piemēram, inventarizācijas lietas pasūtīšana, ēkas blīvējuma pārbaude, ugunsdrošības sistēmu testi, visu fasāžu gala apdare, kas ļauj novērtēt, vai pilnsabiedrība “SBSC” pilda panākto vienošanos un apņemšanos par tempa kāpināšanu. Ja tiek fiksēts, ka paveiktie darbi atpaliek no grafika, tad VNĪ ir gatava pārtraukt līgumu ar pilnsabiedrību “SBSC”.

Reklāma
Reklāma

“SBSC” valdes loceklis Juris Pētersons norāda, ka

šobrīd būvnieki ir atrisinājuši neskaidrības ar finanšu līdzekļu pieejamību, kas dod garantiju būtiski kāpināt cilvēku skaitu objektā un darba tempus, lai līdz šā gada beigām ēku komplekss tiktu nodots ekspluatācijā.
JRT būvdarbu gaitā atrasta laika kapsula

Jau vēstīts, ka 2022.gada vasarā noslēgtā vienošanās ar pilnsabiedrību “SBSC” paredzēja, ka JRT ēka tiek nodota ekspluatācijā šā gada 11.martā. Visu līguma izpildes laiku VNĪ ir aktīvi un elastīgi līdzdarbojies, lai veicinātu būvniecības gaitu.

Piemēram, VNĪ izskatīja iespējas un rada risinājumu būvniekam papildus kompensēt cenu pieaugumu atbilstoši inflācijai 2,18 miljonu eiro apmērā, pēc “SBSC” lūguma piešķīra arī viena miljona eiro avansu. Būvnieka iesniegtie rēķini par aktuālo darbu apmaksu tiek apmaksāti vairākas reizes mēnesī vienā līdz divās dienās pēc to iesniegšanas, nevis vienu reizi mēnesī 30 dienās, kā tas bija paredzēts sākotnēji.

Pagājušā gada nogalē, saņemot jaunas prasības no būvnieka un konstatējot būvniecības grafiku neizpildi, VNĪ vērsās pie būvnieka pieprasot būvniecības tempu kāpinājumu, paredzamu būvniecības termiņu un apliecinājumu finanšu pietiekamībai darbības nodrošināšanai, tas izvērtās saasinājumā, kam šobrīd rasts risinājums.

JRT renovācijas un būvniecības projekta mērķis ir izveidot modernu Eiropas līmeņa teātri. Būvprojekta izstrāde sākta no 2018.gada, bet būvniecība – no 2020.gada. Par JRT būvniecību noslēgts līgums ar pilnsabiedrību “SBSC” par 32,4 miljoniem eiro, tai skaitā indeksācija jeb samaksa par būvdarbu sadārdzinājumu. Sadarbība ar būvnieku – pilnsabiedrību “SBSC” notiek pēc principa “Projektē un būvē”, kas nozīmē līguma izpildītāja visaptverošu atbildību par būvdarbiem un ļauj ātrāk risināt radušos tehniskos izaicinājumus.

Pilnsabiedrību “SBSC” veido būvkompānijas “Skonto būve” un “Skonto Construction”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.