Telefons. Ilustratīvs attēls.
Telefons. Ilustratīvs attēls.
Foto. AP Photo/Jacquelyn Martin

Viss kļūst dārgāks. Cenas cels visi trīs mobilo sakaru operatori 81

Energoresursu sadārdzinājuma dēļ Latvijā trīs mobilo sakaru nodrošinātāji cels cenas, pirmdien vēstīja Latvijas Televīzija.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Kā saprast, ka organismam trūkst D vitamīna? 5 pazīmes, kas palīdzēs to atklāt
“Joprojām notiek ceturtā karavīra meklēšana…” Jaunākā informācija par ASV karavīriem Lietuvā 295
“Abu Meri vēl nav atkāpies?” Sabiedrība prasa atbildes par bīstamo infekciju un vērtē, kuram jāuzņemas atbildība
Lasīt citas ziņas

Telekomunikāciju nodrošinātāju “Bite” un “Latvijas Mobilais telefons” (“LMT”) jaunās – paaugstinātās – cenas stāsies spēkā jau rīt, 1.novembrī, savukārt “Tele2” tās pacels 1.decembrī.

Pakalpojuma cenas visi operatori palielinās visiem tarifu plāniem. “Bite” pacels visu tarifu cenas par 1,75 eiro, “Tele2” kāpumu pielāgos tarifa veidam, sadārdzinājums būs no viena līdz diviem eiro, bet LMT norādīja, ka vidējais cenas kāpums privātpersonām būs divi eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

Uzņēmumos noliedza, ka būtu notikusi savstarpēja vienošanās.

Konkurences padomē (KP) norādīja, ka cenu celšana, visticamāk, nav bijusi savstarpēji saskaņota, bet skaidrs, ka uzņēmēji vēro konkurentu lēmumus.

KP Analītiskā departamenta vecākais eksperts Mārtiņš Čerļenoks skaidroja, ka telekomunikāciju nozarē ir vērojama tirgus struktūra, ko sauc par oligopolu jeb šajā tirgū darbojas mazs tirgus dalībnieku skaits. Šādā tirgus struktūrā uzņēmumi ir nevis cenu ņēmēji, bet cenu veidotāji, kas tostarp ir ļoti cieši atkarīgi viens no otra. Papildus tam šis tirgus ir labi pārskatāms un caurskatāms, kas arī skaidrotu, kāpēc šī cenu celšana notiek salīdzinoši vienlaicīgi, viņš norādīja.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā norādīja, ka operatori var cenas mainīt arī pirms noslēgtā līguma termiņa beigām, bet par izmaiņām pakalpojuma cenā patērētājs jāinformē vismaz mēnesi iepriekš. To operatori esot darījuši.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.