Vispirms stacija, tad sliedes. “Rail Baltica” pasažieriem vajadzēs lielu pacietību 18
Vispirms uzbūvēs staciju – pēc tam sliedes. Tikai pēc tam iepirks vilcienus. Cerības, ka pa “Rail Baltica” pirmo posmu – no Rīgas centrālās stacijas līdz Starptautiskajai lidosta “Rīga” – varēs braukt agrāk, pirms būs gatavs viss dzelzceļa posms, izgaisina Baiba Rubesa, Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” izpilddirektore un valdes locekle.
Tallinā gada laikā jau īstenots pirmais “Rail Baltica” projekts – atklāta jauna tramvaja līnija starp Rail Baltica Ulemistes staciju un Tallinas lidostu, kas tika atklāts 30. augustā. Kad šāds savienojums starp lidostu un staciju būs Latvijā?
“Dzelzceļa infrastruktūra ir jāpabeidz 2026. gadā. Jābūt lielai pacietībai visiem, kas vēlas šajos ātrgaitas vilcienos iesēsties. Rakšanas darbi sāksies ap 2019. gadu Rīgas Centrālās stacijas teritorijā. Skatoties no šā brīža skatu punkta, tad pēc aptuveni četriem gadiem gan šī stacija, gan stacija lidostā “Rīga” tiks pabeigtas. Viss notiks secīgi, sākotnēji stacijas – un tikai pēc tam sliedes. Būvniecība ilgs vismaz sešus gadus, un ar to iedzīvotājiem būs jārēķinās. Reāli iekāpt vilcienā un aizbraukt no punkta A līdz punktam B varēs vien pašās beigās – 2026. gadā. No Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai varēs nokļūt deviņu minūšu laikā. Paredzam, ka cena varētu būt ap četriem eiro,” intervijā “LA” stāsta Baiba Rubesa.
Visu interviju lasiet ceturtdien, 23. novembrī, laikrakstā “Latvijas Avīze” vai e-izdevumā.