Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto; LETA/REUTER

Višegrādas valstis plāno būvēt Budapeštas-Varšavas ātrvilcienu līniju 0

Četras Centrāleiropas valstis, kas apvienojušās tā sauktajā Višegrādas grupā, pirmdien paziņoja par plānu būvēt ātrvilcienu līniju starp Budapeštu un Varšavu, informēja Ungārijas ārlietu ministrs Pēters Sijārto.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
11 bēru tradīcijas un noteikumi, kas jāievēro, lai godam pavadītu aizgājēju
Kokteilis
Svari – koķetu īsziņu sūtīšana bijušajiem, Mežāzis – karaokes dziedāšana dušā: Kāds ir katras zodiaka zīmes “tumšākais” noslēpums?
Receptes
Jāmeklē, dārgi, nav laika? 15 produkti, ko turēt pa rokai, lai atvieglotu veselīgu ēšanu visas nedēļas garumā
Lasīt citas ziņas

Plānotā līnija ļaus vilcieniem braukt ar ātrumu 250 kilometri stundā, pieturot tikai Budapeštā, Bratislavā, Čehijas Brno pilsētā un Varšavā, Sijārto pastāstīja Ungārijas valsts medijiem.

Viens no potenciālajiem finansējuma variantiem ir aizdevums, ko piešķirtu Eiropas Investīciju banka (EIB), sacīja Sijārto pēc Višegrādas grupas valstu – Čehijas, Polijas, Slovākijas un Ungārijas – transporta ministru tikšanās Štrbas ezera kūrortā Slovākijā.

CITI ŠOBRĪD LASA
Sijārto sacīja, ka tikai apmēram 14% no EIB finansētiem dzelzceļa projektiem atrodas Centrāleiropā.

“Šis būs tipisks Višegrādas projekts, visām četrām valstīm iesaistoties sarunās par finansējumu,” teica Sijārto, neminot projekta izmaksu novērtējumu.

Iepirkuma procedūra projekta tehniski ekonomiskā pamatojuma veikšanai ilgs pusgadu, bet šī pamatojuma veikšana var tikt pabeigta divos gados.

“Mēs būtu gribējuši, lai šī daļa noritētu ātrāk, bet mūsu partneri pieprasīja šo laika periodu, ņemot vērā projekta mērogu,” sacīja Sijārto, neminot laiku, kad šo projektu plānots pabeigt.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.