Garas rindas pēc rīdzinieka kartes, pilsētnieki neapmierināti 6
Kopš decembra Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” (“RS”) klientu apkalpošanas centros (KAC) izsniedz rīdzinieka kartes, uz kurām pieteikumi saņemti elektroniskā formā. Parakstīt internetā elektronisko pieteikuma anketu varot vien ar elektronisko parakstu vai ar “Citadeles” interneta bankas profila starpniecību. Tiem, kam ne viena, ne otra nav, atliek doties uz “RS” KAC un stāvēt rindā, lai parakstītu savu pieteikumu un saņemtu karti. Turklāt izrādās, ka pieteikties uz noteikta laika vizīti KAC decembrī vairs nav iespējams, jo visi laiki jau aizņemti. Līdz ar to vienīgais, kas atliek šiem rīdziniekiem, kuri vēl šogad plāno iegūt jauno braukšanas karti – stāvēt dzīvajā rindā.
Pie “RS” KAC Brīvības ielā 191 darbojas atsevišķs kiosks, kurā izsniedz pēc iepriekšējās pieteikšanās izgatavotās rīdzinieka kartes. Kā novēroju vakar, tur daudz cilvēku nepulcējās. Toties pašā KAC gan cilvēku pulka. Vairākiem no uzrunātajiem ir neizpratne par to, kāda īsti jēga elektroniskajam pieteikumam, ja, lai parakstītos, tik un tā jāstāv rindā KAC.
Vairākums apmeklētāju jaunajai braukšanas kartei izvēlējušies pieteikties turpat uz vietas KAC, tāpēc arī rinda uz priekšu virzās gausi – vienu cilvēku apkalpo aptuveni 20 minūtes. Atsevišķi tiek apkalpoti iepriekš pierakstījušies klienti, pārējiem savu kārtu nākas gaidīt aptuveni pusotru stundu. “Nepieteicos kartei internetā, jo kolēģi teica, ka rindā stāvēt sanāk šā vai tā. Es biju arī citos klientu apkalpošanas centros, bet arī tur garas rindas,” pastāstīja rīdzinieks Anatolijs Stārastnieks. Viņš sūrojās par kārtību, kādā varot tikt pie jaunās braukšanas kartes. Lai to izdarītu, speciāli nācies ņemt brīvdienu.
“RS” skaidro, ka novembrī, kad sākās pieteikšanās, rīdzinieka karšu sagataves vēl nebija izgatavotas, tāpēc arī aktīvākie cilvēki aicināti laikus doties uz klientu centriem un aizpildīt anketas vai darīt to elektroniski. “Informējām, ka brīdī, kad kartes būs gatavas, varēs doties tām pakaļ, tāpēc aicinājām pierakstīties vizītei jau iepriekš. Tie, kas novembrī un decembrī to izmantoja, arī sev nodrošināja iespēju nestāvēt rindā. Diemžēl vietu skaits bija ierobežots,” teic “RS” pārstāvis Viktors Zaķis. Tuvākajās dienās gan sākšoties iepriekšējā pieteikšanās vizītēm uz janvāri. Patlaban visos KAC atsevišķs darbinieks vai vairāki apkalpo klientus pēc pieraksta. Uzņēmums apzinoties, ka process rada cilvēkiem neērtības, un saprot viņu neapmierinātību, taču aicina būt saprotošiem, jo visiem kartes jāsagatavo un jāizsniedz ļoti īsā laikā. “Diemžēl decembrī varam piedāvāt divas iespējas – gaidīt dzīvajā rindā klientu apkalpošanas centros vai arī internetā aizpildīt pieteikuma anketu, apstiprinot to ar elektronisko parak-stu, un gaidīt paziņojumu, kad jādodas kartei pakaļ,” stāsta V. Zaķis.
Iespēju internetā aizpildīt pieteikuma anketas rīdzinieka kartei izmantojusi teju puse no kopējā pieteikušos skaita. “RS” skaidro, ka tas saīsinot klientu apkalpošanas laiku un liekot dzīvajai rindai virzīties uz priekšu ātrāk. “Jau savadītus datus apstrādāt var daudz ātrāk nekā tad, ja tas jādara uz vietas. Tāds arī šā pakalpojuma pienesums,” uzsver V. Zaķis. “RS” darot visu, kas viņu spēkos. No novembra vidus klientu apkalpošanas centri strādā no 9.00 līdz 21.00, arī brīvdienās. Sakarā ar rīdzinieka karšu izsniegšanu uzņēmums atvēris arī 13 klientu apkalpošanas papildu centrus.
Fakti
Patlaban rīdzinieka kartei pieteikušies apmēram 80 000 iedzīvotāju. Aptuveni pusei rīdzinieka kartes jau izgatavotas.
No 1. janvāra sabiedriskā transporta biļetes cena Rīgā tiks palielināta no 50 līdz 84 santīmiem jeb 1,20 eiro. Taču rīdzinieki līdz 75 gadu vecumam, kas saņēmuši rīdzinieka karti, varēs braukt ar 50% atlaidi un maksāt 42 santīmus jeb 0,60 eiro.