Visaktīvāk soctīklā Facebook joprojām reklamējas Saskaņa un Jaunā Vienotība 0
Pagājušajā nedēļā potenciālos vēlētājus ar apmaksātām reklāmām sociālajā tīklā “Facebook” visaktīvāk uzrunāja partija “Saskaņa” un “Jaunā Vienotība” – abas šī topa augšgalā ir jau vairākas nedēļas, liecina Baltijas Pētnieciskās žurnālistikas centra “Re:Baltica” apkopotās un analizētās politiskās reklāmas.
Pagājušajā nedēļā “Saskaņa” sociālajā tīklā publicējusi 64 reklāmas. Reklamēšanās veids palicis nemainīgs – vizuāli līdzīgās reklāmas ievieto gan kandidāti individuāli, no tiem visvairāk nekandidējošais Nils Ušakovs, gan partijas profils, kas dublē kandidātu reklāmas. Aktīvi tiek reklamētas tikšanās ar iedzīvotājiem.
Vairums mērķētas uz atsevišķās pilsētās, īpaši Rīgā, dzīvojošajiem, daļa – uz krievvalodīgajiem.
Joprojām daudz reklāmu liek “Jaunajā Vienotība” – šoreiz nedēļas laikā 41. Vairums ir no partijas profila liktas reklāmas gan ar atsevišķiem kandidātiem, gan ar līdzīgu sfēru kandidātiem, gan kandidāti kopā ar Valdi Dombrovski.
Lielākā daļa reklāmu mērķētas uz cilvēkiem, kas apmeklējuši partijas lapas vai viņu interneta vietnes, vēl daļa – uz atsevišķu pilsētu iedzīvotājiem. Tāpat daļa reklāmu mērķētas uz latviešu valodā komunicējošajiem.
Īpaši daudz ir vēstījumu par nostāju invaliditātes politikas, veselības un vides jautājumos. Kā ierasts, liela daļa reklāmu mērķētas uz konkrētām iedzīvotāju grupām – sievietēm, dabas aizsardzībā, NVO un sociālajos jautājumos ieinteresētajiem.
Tikmēr nacionālā apvienība “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un brīvībai”/LNNK” publicējusi 25 reklāmas, kuru saturs arī ir ļoti dažāds. Īpaši daudz ir individuālu reklāmu gan no kandidātu lapām, gan partijas. Tajās minēts konkrētu cilvēku paveiktais vai norādīts īss biogrāfisks apraksts. Partija izmanto arī video, lai vēstītu par aktualitātēm vai tās plāniem. Teju visas reklāmas mērķētas uz kandidāta vēlēšanu apgabala pilsētām, bet daļa arī uz tiem, kurus interesē politika vai latviešu valoda.
Zaļo un zemnieku savienības redzama 17 reklāmās. Vairums, kā ierasts, ir atsevišķu kandidātu reklāmas, kur atkal īpaši aktīva ir finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola un aizsardzības ministrs Raimonds Bergmanis.
Reklāmas pamatā tēmētas uz kandidāta vēlēšanu apgabala iedzīvotājiem.
Partiju apvienība “Attīstībai/Par!” publicējusi 13 reklāmas. Piemēram, sniegta informāciju par tikšanos ar velētājiem, ievietotas kandidātu video uzrunas un fragmenti no diskusijām televīzijā. Teju visas reklāmas mērķētas uz konkrēta vēlēšanu apgabala pilsētām, bet vēl daļa tikai uz cilvēkiem, kas līdzīgi pašreizējiem sekotājiem.
Arī vairums no 11 “KPV LV” publicētajām reklāmām mērķētas uz konkrēta vēlēšanu apgabala iedzīvotājiem. Pārsvarā sevi reklamē atsevišķi partijas kandidāti, aicinot balsot par savu partiju vai stāstot par kādu problēmu, piemēram, par latviešu un krievu attiecībām.
Tikpat daudz apmaksātu reklāmu “Facebook” ir Latvijas Reģionu apvienībai. Tās vēsta gan par līdz šim Saeimā izdarīto, piemēram, grozījumiem iepirkumu veikšanā, gan par iesāktajiem darbiem, piemēram, ciņu pret ātrajiem kredītiem. Kandidāta Andreja Ņilova reklāma ievietota tikai krievu valodā. Vairums reklāmu īpaši mērķētas netiek.
Jaunās konservatīvās partijas desmit publicētās reklāmas pamatā mērķētas uz noteiktām vēlēšanu apgabalu pilsētām, lielākoties, Rīgu. To saturā viens no uzsvariem ir cīņa pret korupciju, tai skaitā solījumi neapstāties un atskats uz partijas biedru Jutas Strīķes un Jura Juraša līdz šim paveikto. JKP arī sola cīnīties ar obligātās iepirkuma komponentes (OIK) sistēmu, kas ļaušot ietaupīt līdz pat trīs miljardiem, kā arī vaino vadošo koalīciju ideju zagšanā.
Piecas reklāmas ievietojusi apvienība “LSDSP/KDS/GKL” – pārsvarā dominē informācija par partiju diskusijām vai biedru sarunām presē. Vienā no reklāmām aicina samazināt deputātu skaitu Saeimā un ieviest divu termiņu limitu. Reklāmas, kā ierasts, tēmētas uz uzņēmējdarbībā ieinteresētiem cilvēkiem.
Tajās tiek salīdzināta Latvija un Malta, solījums neaplikt pensiju ar nodokļiem, kā arī ir skaidrojošs video par partijas vadītāju Ingunu Sudrabu un oligarhu lietu. Visas reklāmas mērķētas uz cilvēkiem vecumā virs 25 gadiem, video reklāma – uz krievvalodīgajiem.
Visbeidzot trīs reklāmas publicējusi “Latvijas Krievu savienība” un, kā ierasts, visas ir krievu valodā. Viena no tām arī biedrības “Latvija Cilvēktiesību komiteja” reklāma par krievu skolām Latvijā. Reklāmas netiek īpaši mērķētas.
Datu vākšanai izmantots rīks “AdCollector”.