Visā pasaulē vērojama tendence, ka cilvēki izvēlas arvien dārgākus viedtālruņus 53
Daudzpakalpojumu uzņēmuma “Tele2” apkopotie dati liecina, ka pēdējo trīs gadu laikā strauji augusi premium cenu kategorijas – dārgāki nekā 600 eiro – viedtālruņu tirgus daļa. No 2020. gada šīs cenu kategorijas telefonu tirgus daļa ir pieaugusi par 75% un šī tendence turpinās arī šogad.
Premium telefonu kategorijā pārliecinošas līderpozīcijas ieņem “iOS” operētājsistēmas viedtālruņi ar vairāk nekā 50 % tirgus daļu, kam seko viedtālruņi, kuri darbojas ar “Android” operētājsistēmu.
“Faktiski visā pasaulē viedtālruņu tirgū ir novērojama tendence, ko varētu saukt par premiumizāciju jeb to, ka klienti izvēlas arvien dārgākus viedtālruņus, vienlaikus tos mainot retāk. Klientiem ir arī tendence katru nākamo telefonu izvēlēties jaudīgāku vai vismaz tādā pašā līmenī kā iepriekšējo modeli. Šī situācija arī ļauj šim tirgum turpināt izaugsmi,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts. “Protams, nevar arī noliegt, ka ir pieaugušas cenas jaunākajiem modeļiem, ja salīdzina ar tās pašas sērijas iepriekšējiem modeļiem.”
Kā atzīmē “Tele2” pārstāvji, telefonu lietotāji novērtē ieguvumus, ko sniedz augstvērtīgas ierīces: labāka kamera, lielāka atmiņa, kur uzglabāt attēlus un safilmētos video, lielāki ekrāni ar labāku izšķirtspēju, kā arī jaudīgāka baterija.