Virtuālais VID asistents Toms – pieprasīts “darbinieks” 1
Testēšanas laikā Valsts ieņēmumu dienesta (VID) virtuālais asistents Toms ir sniedzis atbildes 14 317 iedzīvotājiem, aģentūru LETA informēja VID.
Tās laikā tehniska rakstura darbības traucējumi netika konstatēti un VID ieguva vērtīgu informāciju, kas turpmāk palīdzēs pilnveidot Toma dialogus.
Testa režīma laikā klienti aktīvi konsultējās ar tiešsaistes virtuālo asistentu un izmantoja Toma esošās pamatzināšanas par šādām tēmām – saziņa ar VID, saimnieciskās darbības veicēju reģistrēšana, gada ienākumu deklarācijas iesniegšana un attaisnotie izdevumi, kā arī mobilā lietotne “Attaisnotie izdevumi”.
Kopumā šomēnes Toms ir saņēmis 46 774 ziņas no 14 792 lietotājiem, un par visaktīvāko dienu var uzskatīt 3.janvāri, kad ar Tomu konsultējās 1453 lietotāju.
Publiskās testēšanas laikā tika fiksēti jautājumi un ieteikumi no iedzīvotājiem, kas nākotnē ļaus uzlabot un pilnveidot tiešsaistes operatora dialogus.
Zinot, ka tuvojas 2019.gada ienākumu deklarācijas iesniegšanas sākuma datums, pašlaik, liekot lietā testēšanas gaitā iegūto informāciju, pakāpeniski tiek papildinātas Toma zināšanas jautājumos par gada ienākumu deklarācijām, skaidroja VID.
Tā kā Tomam visbiežāk tiek uzdoti jautājumi, ko ikdienā saņem arī VID nodokļu konsultanti, šāds risinājums palīdz atslogot konsultatīvo tālruni, mazinot lielo zvanu skaitu, un ļaujot konsultantiem vairāk laika veltīt sarežģītu jautājumu risināšanai.
VID arī uzsvēra, ka Toms turpinās pilnveidoties visu turpmāko savu darbības laiku, tāpēc augstu vērtē klientu aktivitāti izmantojot virtuālo asistentu.
Virtuālais asistents izstrādāts Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā “Hugo.lv” sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru un valodas tehnoloģiju uzņēmumu “Tilde”.