Foto-LETA

“Latvijas dzelzceļš” rāda piemēru
 0

Šodien savu 95. gadskārtu valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” (“Ldz”) sagaida ar simtiem miljonu eiro ieguldījumiem modernizācijā, tostarp 16 pasažieru staciju pārbūvē un atjaunošanā. Šā gada pirmajos sešos mēnešos pārvadāts arī, iespējams, vislielākais kravu daudzums uzņēmuma vēsturē – 30,8 miljoni tonnu kravu (pērn pavisam 55,8 milj. tonnu kravu). Lielā kravu plūsma piesaistīta, neraugoties uz notikumiem Ukrainā.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Kokteilis
Viņos mīt neapdzēšama uguns! 5 datumos, kuros dzimuši paši karstasinīgākie partneri
Lasīt citas ziņas

“Šis gads mums ir īpašs, tāpēc ka vienlaikus notiek gan intensīvi kravu pārvadājumi, gan īstenoti vairāki vērienīgi investīciju projekti, kas prasa ne tikai ievērojamus finanšu un darba ieguldījumus, bet arī ļoti precīzu plānošanu. Tāpēc esam gandarīti, ka tieši jubilejas gadā varam likt pamatus daudziem nākotnes projektiem, kas nodrošinās turpmāku dzelzceļa un Latvijas tautsaimniecības attīstību,” uzsver “Ldz” prezidents Uģis Magonis.

“Ldz” pavisam šajā gadā izaugsmē ieguldīs 220 miljonus eiro, tostarp lielāko daļu – ES fondu naudas. Vienlaikus notiek otrā sliežu ceļa būvniecība posmā Skrīveri–Krustpils, kuru iecerēts pabeigt līdz šā gada beigām, Rīgas Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna modernizēšana, stacijas “Bolderāja 2” būvniecība ar savienojošo ceļu uz Krievu salu. Tie ir agrāk sāktie projekti. Savukārt šajā gadā sākta “Ldz” maģistrālo datu pārraides tīkla modernizācija, Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizācija un sliežu ceļu pārbūve, kā arī Rīgas Šķirotavas stacijā ieviesīs modernu kustības vadības sistēmu, kas ļaus ātrāk, drošāk un efektīvāk veikt vilcienu apstrādi. U. Magonis arī teic, ka šajā stacijā rekonstruēs sliežu ceļus un nomainīs pārmijas, bet Jūrmalas un Jelgavas virzienos modernizēs 16 stacijas un pieturvietas, nodrošinot ērtāku piekļuvi stacijas ēkām un paaugstinot platformas, kas atvieglos iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena gan pasažieriem ar īpašām vajadzībām, gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, senioriem un citiem sabiedriskā transporta pasažieriem. “Ar šo projektu mēs daļēji atdosim parādu pasažieriem, tāpēc ka agrāk galvenokārt attīstījām kravu pārvadājumu infrastruktūru,” tā U. Magonis. Staciju modernizācijas projektā pavisam iecerēts ieguldīt 20,8 miljonus eiro, projektus iecerēts pabeigt līdz nākamā gada 30. septembrim.

CITI ŠOBRĪD LASA

Nākamajā gadā “Ldz” ieguldījums izaugsmē iecerēts mazāks – 166,7 miljoni eiro. Tas skaidrojams ar mazāku ES fondu atbalstu. Savukārt ilgākā termiņā Latvijas lielākais uzņēmums modernizēs esošo elektrotīklu, aizstājot 3 kV līdzstrāvas tīklu ar 25 kV maiņstrāvu. Pāreja uz elektrisko vilci galvenajās līnijās jūtami mazinās dzelzceļa transporta negatīvo ietekmi uz vidi (kaitīgos izmešus, trokšņus, vibrāciju), kā arī ļaus ietaupīt naudu, tā ceļot konkurētspēju ar citiem transporta veidiem. Elektrifikācijai pavisam vajadzēs aptuveni 450 miljonus eiro, daļu no šīs naudas “Ldz” iecerējis piesaistīt no ES fondiem.

U. Magonis uzsver – “Ldz” uzmanīgi seko līdzi norisēm Ukrainā. “Ldz” vadītājs teic, ka nākotnē noteikti “Ldz” samazināsies enerģētikas nozares kravu plūsma uz ostām, tāpēc ka ES dalībvalstis aizvien vairāk cenšas izmantot savus energoresursus. “Mums ir krīzes plāns. Ja stājas spēkā Eiropas Savienības ceturtā līmeņa sankcijas, tad kravu pārvadājumi mazināsies par 75 – 80 procentiem. Patlaban es neredzu šādus draudus. Neesam Krievijai slikti kaimiņi, tāpat Krievijai nav negatīva attieksme pret mums,” tā U. Magonis. Viņš uzsver – “Ldz” kā sociāli atbildīgs, valstij piederošs uzņēmums netiecas pēc iespējami lielākas peļņas, bet cenšas nodrošināt iespējami labākus nosacījumus kravu tranzītam un maksāt valsts budžetā iespējami lielākas nodokļu summas. Pērn valstij nodokļos samaksāti 107,7 miljoni eiro. Ar sniegtajiem pakalpojumiem uzņēmums tautsaimniecībā ienes vismaz vienu miljardu eiro gadā. Valstij piederošā akciju sabiedrībā pērn pārvaldīta vis­efektīvāk, informē Latvijas Darba devēju konfederācija.

“Latvijas dzelzceļš”


Infrastruktūras pārvaldītājs

* 1859 km dzelzceļa līniju,

* no tām – 248 km elektrificētu līniju.

Kravu operators

* 14 991 milj. tonnkilometru,

* 77% dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgus,

* 75 staciju un kravas termināļu.

Vagonu īpašnieks

* 6815 kravas vagonu.

Vilces parka īpašnieks

* 203 lokomotīves, tostarp 66 manevra lokomotīves.

Starptautisko pasažieru operators

* 360 000 pasažieru,

* 7,5% kāpums salīdzinājumā ar 2012. g.

Atbalsta funkcijas

* IT, nekustamais īpašums, kapitālā būvniecība, apsardze un citas funkcijas.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.