Virsotne pretim nenāks II : Dambji un Horeliks – vēlreiz uz “Pikes Peak” 1
Pirms gada pēc komandas atgriešanās no Amerikas rakstīju tā:
“Ogres “eoPP” otrā versija būs. Tā paziņoja Kristaps Dambis. Jau šogad Ogres elektromobiļa jaudas un svara attiecība bija labākā. Nākamgad – ieklausies! – kilovatu skaitu iecerēts divkāršot. Mērķis – uzvara absolūtā vērtējumā un trases rekords. Tie, kuri šīgada norisēm kalnā sekoja, atceras, ka S. Lēba sniegums, ar gandrīz 900 ZS jaudas “Peugeot” pirmo reizi sacensību vēsturē veicot trasi ātrāk par deviņām minūtēm, tika uzskatīts par fantastisku. Dambji pārliecināti – var vēl ātrāk!”
Gads, jāatzīst, ieviesis plānos un nodomos visai skarbas korekcijas. Cepuri nost – komanda uz augsto kalnu izbrauc. Taču ambiciozajam superauto un uzvaras plānam gan laika, gan naudas izrādījies pārāk maz. Un ceļā dodas krietni lētāks un visai neparasts projekts, kas tiek prezentēts kā izpētes starpsolis nākamā gada uzvarai. Dambji savas elektriskās tehnoloģijas iebūvējuši pavisam maziņā un pēc izskata visai ikdienišķā Tesla “Roadster” automobilītī. Ne miņas no supermonstra. Nav četru motoru četriem riteņiem. Ir viens ļoti viegls dzinējs, aizmugures riteņu piedziņa caur reduktoru. Bet par jaudas un svara attiecību gan nav melots. Tā ir izcila. 500 ZS, un tikai nedaudz vairāk par tonnu. Akumulatoru baterija esot unikāla un vieglākā pasaulē.
Šāda koncepcija neapšaubāmi var dot unikālu dinamiku gan paātrinājumos, gan bremzēšanā. Ar abiem šiem elementiem Paikspīkas trase ir pārbagāta. Pilots Jānis Horeliks ar pieredzi – arī. Būs interesanti vērot, kā ar šo bezprecedenta uzdevumu tiks galā Jānis, kā viņam palīdzēs Dambju darbnīcas elektronika. Un vērot varēsim gandrīz kā klātienē, jo uz kalnu atkal dodas mūsu “Tavs auto” televīzijas grupa. Sacīkste – tūlīt pēc Jāņiem.