Foto – Shutterstock.com

Nedaudz palielies 0

1969. gadā sociologs Glens Elders atklāja, ka izskatīgas sievietes daudz biežāk izvēlas veidot attiecības ar ne tik izskatīgu, taču nodrošinātāku vīrieti. Pēc šī atklājuma, tas apstiprinājās arī reālajā dzīvē.

Taču koncentrējoties uz nedaudz nesenākiem pētījumiem, 2010. gadā par daudz pievilcīgākiem tika atzīti tie vīrieši, kuri bija attēloti blakus automašīnas markai “Bentley”, ne “Ford”, kas liecina, ka dzīvesveidam sieviešu izvēlē tomēr ir kāda nozīme.

Līdzīgi ir arī ar 2014. gada pētījumu, kurā vīrieši ar luksusa ērtībām tika atzīti par simpātiskākiem nekā tie, kuri nepiekopj šādu dzīvesveidu.

Izskaties vecāks

Psihologi šo interesanto iezīmi sauc par “Džordža Klūnija efektu”. 2010. gada pētījumā tika secināts, ka sievietes bieži vien izvēlas vecākus vīriešus. Un līdz ar tendenci sievietēm būt finansiāli neatkarīgām, viņām arvien vairāk patīk vīrieši ar lielāku pieredzes bagāžu.

“Finansiāla neatkarība sievietē raisa lielāku pārliecību partnera izvēlē, un šī neatkarība simpātiskākus viņu acīs padara ar varu apveltītus un arī neatkarīgus vīriešus,” teic pētījuma autore Fiona Mūra.

Izaudzē nelielu bārdu

Jāsaka, ka vīriešu bārdas savu aktualitāti nav zaudējušas. 2013. gada pētījumā 177 vīrieši un 351 sieviete skatījās uz desmit vīriešu fotogrāfijām, kurās bija attēloti kungi ar četru garumu bārdām – pilnībā bez bārdas, nelieli rugāji, diezgan pamanāma bārdiņa un pilna apjoma bārda. Pētījuma dalībniekiem bija jāvērtē vīriešu pievilcība.

Rezultāti parādīja, ka sievietēm visvairāk simpatizē vīrieši ar diezgan pamanāmu bārdu, kas izaug aptuveni pēc desmit dienu neskūšanās perioda. Pētījuma autori teic, ka vīriešu sejas apmatojums liecina ne vien par vīrišķīgumu, bet arī par pārākumu un agresivitāti.

Reklāma
Reklāma
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.