Princese Diāna

“Viņš zināja, ka vainojams pie avārijas” – princes Diānas bijušais miesassargs skaļi nosauc traģēdijas vaininieku 0

Princeses Diānas bijušais miesassargs Kens Vārfs intervijā laikrakstam “The Sun” pavēstījis, kurš esot vainīgs pie princeses Diānas nāves. Kā viņš norāda, tas bijis Muhameds Al Fajeds.  Kāda viņam ar to bijusi saistība, kas viņš ir, un kāpēc šādas apsūdzības izskan tieši tagad?

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
20 lietas, kuras mūža nogalē nožēlo visi 27
Veselam
Sirds ķirurgs atklāj 4 vislielākos ļaunumus, ko cilvēki nodara savam ķermenim 26
Kokteilis
5 datumi, kuros dzimst īsti brīnumbērni un laimes lutekļi
Lasīt citas ziņas

1997. gada 31. augustā pasauli pāršalca traģiska ziņa – princese Diāna gāja bojā auto avārijā Pont de l’Alma tunelī, Parīzē. Viņa tajā brīdī bija kopā ar Dodi Al Fajedu, šoferi Anrī Polu un miesassargu Trevoru Rīsu-Džounsu, kurš vienīgais izdzīvoja.

Bijušais prinča Viljama un Harija, kā arī princeses Diānas aizsardzības virsnieks Kens Vārfs apgalvoja, ka par šausmām atbildīgs Dodi Al Fajeda tēvs Muhameds Al Fajeds. Grāmatā, kas sarakstīta kopā ar karalisko autoru Robu Džobsonu, viņš stāstīja, kā viņa nodaļa gandrīz 15 gadus rūpējās par Diānu. Tikmēr Muhameda Al Fajeda miesassargu komanda bija atbildīga par viņu tikai astoņas nedēļas. Un tieši tajā laikā notika traģēdija.

CITI ŠOBRĪD LASA

Muhameds Al Fajeds jau devies mūžībā, taču nesen oficiāli atklāts, ka viņš atbildīgs par simtiem sieviešu seksuālu izmantošanu. Juridiska grupa, kas pārstāv viņa upurus, skaidroja, ka vairāk nekā 200 sieviešu ir paziņojušas par līdzīgiem gadījumiem pēc “BBC” dokumentālās filmas “Al Fayed: Predator at Harrods” nesenās pirmizrādes.

Princese Diāna - prinču Viljama un Harija mamma

Muhameds stingri kontrolējis savus darbiniekus. Kā apgalvo Vārfs, viņš kontrolēja arī Diānas un sava dēla afēru un ceļojumu no sava biroja Parkleinā. “Jūs nevarat kontrolēt aizsardzības operāciju, ja neatrodaties valstī,” turpināja aizsardzības eksperts. Viņaprāt, daudzi drošības komandas darbinieki baidījās viņam iebilst, pateikt kaut ko, kas būtu bijis pretrunā Muhameda uzskatiem. Bet tas bija tieši tas, kas bija jādara liktenīgajā dienā, uzsvēra Vārfs.

Drošības eksperts skaidroja, ka viena lieta, kas varēja novērst traģēdiju, bija Anrī Pola izņemšana no vadītāja sēdekļa. “Viņš bija negadījuma cēlonis, taču viņi to nevarēja izdarīt [red. – aizliegt viņam vadīt auto], viņš bija galvenais Fajedu dinastijas loceklis 15, 16 gadus, viņš bija ieguvis daudz augstāku autoritāti nekā Rīss Džobsons,” turpināja Vārfa kungs.

“Ja viņš nebūtu vadījis automašīnu, tas nebūtu noticis. Bet Fajeda iedvestās bailes un kontrole dominēja pār šiem cilvēkiem,” viņš piebilda.

41 gadu vecais šoferis Anrī Pols tika atzīts par mirušu avārijas vietā. Viņam bija mačo reputācija, un viņš izbaudīja slavenību tuvumu. Tika konstatēts, ka viņš tajā brīdī bijis alkohola reibumā. 2008. gadā tika atklāts, ka viņš ir ārstējies no alkoholisma, taču viņa ģimene noliedza, ka viņam būtu bijušas problēmas ar dzeršanu.

Pēc 22 stundu ilgas apspriedes izmeklēšanā tika oficiāli secināts, ka avāriju izraisīja neuzmanība, vadot auto, kamēr viņus vajāja paparaci. Neskatoties uz to, ka ārsti princesi operēja divas stundas, viņa neatguva samaņu un nomira no iekšējas asiņošanas pulksten 16.53 1997. gada 31. augustā. Princesei Diānai bija vien 36 gadi.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.