Pierēķinot vinjeti par auto, kas ved izaudzēto ražu no lauka uz mājām, – tas kooperatīvam rada papildu izmaksas, kas savukārt ietekmē produkta cenu.
Pierēķinot vinjeti par auto, kas ved izaudzēto ražu no lauka uz mājām, – tas kooperatīvam rada papildu izmaksas, kas savukārt ietekmē produkta cenu.
Foto – Ilze Galkina

  19

Norāda uz atvieglojumiem

Satiksmes ministrijas (SM) Komunikācijas nodaļas vadītājs Aivis Freidenfelds skaidro, ka autoceļu lietošanas nodeva jeb vinjete N1 kategorijas kravas transportlīdzekļiem ar pilnu masu virs 3 t ieviesta tāpēc, ka N1 kategorijas kravas automašīnu pamatfunkcija ir kravas pārvadāšana. Saskaņā ar vienlīdzības principu arī šīm automašīnām būtu piemērojamas vinjetes. Tā kā N1 kategorijas automašīnas rada mazāku slodzi uz ceļu nekā automašīnas ar lielāku pilno masu, vinjete par tām nosakāma mazāka nekā par citiem vinjetes objektiem – tas nozīmē dienas likmi seši eiro, nedēļas likmi 14 eiro, mēneša likmi 28 eiro, bet gada likmi 300 eiro. Freidenfelds arī vērš uzmanību uz to, ka Lietuvā visām kravas automašīnām ar pilnu masu līdz 3,5 t tiek piemērota vinjete – dienas likme seši eiro, nedēļas likme 14 eiro, mēneša likme 28 eiro un gada likme 304 eiro.

Reklāma
Reklāma
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
Lasīt citas ziņas

Tā kā vinjetes mērķis ir valsts galveno un reģionālo autoceļu uzturēšanas un attīstības, kā arī videi draudzīgāku transportlīdzekļu izmantošanas veicināšana, līdz ar to vinjetes ieņēmumi tiek izlietoti valsts galveno un reģionālo autoceļu uzturēšanai un būvniecībai. Vinjetes ieņēmumi ir vienīgie, kas atbilstoši ES direktīvai ir obligāti novirzāmi valsts autoceļiem.

Freidenfelds arī piebilst, ka no šī gada 1. janvāra palielināts sods par vinjetes maksāšanas pārkāpumiem, turklāt papildus transportlīdzekļa vadītājam sods tiek piemērots arī pārvadātājam. Tas bija jādara, lai motivētu transportlīdzekļu vadītājus un pārvadātājus aktīvāk maksāt autoceļu lietošanas nodevu. Ņemot vērā, ka ieņēmumi no vinjetes 100% apmērā tiek novirzīti valsts autoceļiem, likuma mērķis ir panākt, lai būtu izdevīgāk maksāt vinjeti, nevis sodu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lauksaimniekiem gan esot noteikti arī vairāki atvieglojumi – no 50% uz 75% palielināts atvieglojums lauksaimniecības produktu ražotājiem, lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām un akvakultūras saimniecībām. Paredzēts arī 75% nodokļa atvieglojums par transportlīdzekļiem, ar kuriem fiziskā vai juridiskā persona, kas iekļauta Lauku atbalsta dienesta maksājumu saņēmēju datubāzē, veic kravas pašpārvadājumus. Paredzēti arī citi atvieglojumi, ņemot vērā ieņēmumus no lauksaimnieciskās ražošanas.

Tomēr zemnieki teic, ka atlaides neatsver izmaksas, kas šogad vinjetes dēļ pieaugušas.

UZZIŅA

Vinjete N1: 6 eiro dienā

Vinjete N1 kategorijas kravas transportlīdzekļiem ar pilnu masu virs 3t

dienā – 6 eiro,

nedēļā – 14 eiro,

mēnesī – 28 eiro

gadā – 300 eiro

Sods, ja vinjete nav samaksāta pilnā apmērā:

transportlīdzekļa vadītājam no 60 līdz 120 eiro,

pārvadātājam – no 300 līdz 500 eiro.

Sods, ja vinjete nav samaksāta vispār:

transportlīdzekļa vadītājam no 180 līdz 360 eiro,

pārvadātājam – no 500 līdz 1000 eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.