Vinets Veldre: Ar pildspalvu jāiziet cauri Latvijas kartei un jāsalabo tilti, lai apdraudējuma gadījumā varētu aizbraukt palīdzēt igauņiem un viņi mums 45
“Protams, ir plāni, koncepcijas un ekseļi, bet velns slēpjas sīkumos. Viens mazs piemērs – Salacgrīvas tilts, kas ir pār Salacu. Nu jau trīs gadus tas ir remontā, fūres stāv kliometriem. Tur pat armijas tehnika braukā, skatos, – nostājas vienā galā militārā policija un otrā galā, bet tiltā nenotiek nekas,” tā savu komentāru TV24 raidījumā “Kārtības rullis” iesāka teikt bijušais aizsardzības ministrs Vinets Veldre, diskutējot par Latvijas drošības un aizsardzības jautājumiem 2024.gadā.
“Es blakus šim tiltam dzīvoju,” piebilda Veldre. “Tur nekas nenotiek! Nākošais – Aiviekstes tilts tieši tas pats, Mūsā Mēmeles tilts un Rucavas tilts tieši tas pats! Kungi un dāmas, velns slēpjas sīkumos. Vajag ar pildspalvu izvilkt cauri Latvijas kartei, kur ir šie te tilti un tiem galu galā, iespējams, arī pirmajiem uzbruks. Bet kādā tie ir gatavībā? Mēs nevaram aizbraukt palīdzēt igauņiem, un igauņi nevar mums! Te ir tas sīkums. Nekas nenotiek!” norādīja bijušais aizsardzības ministrs, uzsverot to, cik svarīgi būtu salabot visus tiltus Latvijā, kas ir būtiski valsts drošības un aizsardzības nodrošināšanai.
Jau vēstīts, ka Salacgrīvas tilta pārbūves darbus būvniekam ir jāsāk līdz šī gada 10.jūnijam, savukārt darbi jāpabeidz līdz 2025.gada rudenim, tā 28.maijā aģentūru LETA informēja VSIA “Latvijas valsts ceļi” (LVC) pārstāvji.
LVC norāda, ka ir noslēgts un stājies spēkā līgums ar pilnsabiedrību “NB&Tilts”, kuras sastāvā ir SIA “Nordes būve” un SIA “Tilts”, par jauna tilta pār Salacu izbūvi Salacgrīvā ar piedāvāto līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).
Paredzēts, ka esošo tiltu pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām, bet būvdarbu laikā izbūvēs pagaidu tiltu, lai nodrošinātu satiksmi pār Salacu.
Darbu laikā abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi, bet Ainažu pusē zemtilta ietvi savienos ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi. Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, kā arī tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Vienlaikus gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.
Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas pašvaldība, projekta autors ir SIA “Projekts 3”, bet būvuzraudzību nodrošinās AS “Ceļuprojekts”.
Jau ziņots, ka šogad 7.maijā valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto priekšlikumu nodrošināt 10,718 miljonu eiro valsts budžeta līdzfinansējumu Salacgrīvas tilta pārbūvei.
Tāpat ziņots, ka Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra (CINEA) Militārās mobilitātes (MM) trešajā uzsaukumā apstiprināja finansējumu tilta pār Salacu rekonstrukcijai Salacgrīvā 7,548 miljonu eiro apmērā. Tādējādi projekta kopējais budžets, ieskaitot Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) finansējumu, būs 18,267 miljoni eiro.
Savukārt šogad 9.aprīlī valdība atbalstīja Salacgrīvas tilta nodošanu valsts īpašumā.
Iepriekš SM aģentūrai LETA norādīja, ka tilta nodošanas mērķis valsts īpašumā ir mazināt administratīvo slogu būvniecības procesa laikā, lai būvniecība virzītos maksimāli ātri. Savukārt pēc būvniecības un garantijas perioda tiltu paredzēts nodot atpakaļ Limbažu novada pašvaldības īpašumā.
Tilts pār Salacu atrodas uz valsts galvenā autoceļa Rīga (Baltezers)-Igaunijas robeža (Ainaži), kurš ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā “E67” jeb “Via Baltica” posmā, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti starp Baltijas valstīm un Eiropu.
Tiltam ir augsta nolietojuma pakāpe, nepietiekama nestspēja, un patlaban satiksme uz tā ir ierobežota.
Pilnu TV24 raidījumu “Kārtības rullis” variet skatīties video šeit: