
“Viņa sēdēja birojā ar 17 klientu mapēm, kad plīsa caurule virs galda.” Meistara neparastais stāsts, kā viņš pēdējā brīdī izglābis kāda uzņēmuma nodokļu deklarācijas procesu 0
Gada ienākumu deklarācijas aizpildīšana ir šķietami vienkārša procedūra, kuras laikā tomēr mēdz rasties ne mazums neparedzētu problēmu. Kāds remontdarbu meistars sociālajā tīklā “Threads” dalījies ar stāstu, kurā viņš nonācis pavisam neparastā situācijā, kuras laikā nācies savas deklarācijas aizpildīšanu apvienot ar kāda uzņēmuma biroja, reputācijas un klientu naudas glābšanu.
Lai gan nav zināms, vai šis stāsts ir balstīts uz patiesiem notikumiem vai izdomāts, lai laikā, kad sociālajos tīklos tiek apspriesta gada ienākumu deklarācijas tēma, piesaistītu lielāku uzmanību, tas noteikti it pietiekami aizraujošs, lai liktu aizdomāties par to, kā negaidītas situācijas var pārsteigt pat vispieredzējušākos cilvēkus.
Turpinājumā lasāms nerediģēts vīrieša stāsts.
Otrdienas pēcpusdiena. Sēžu mājās, pildot gada deklarāciju EDS sistēmā. 40 minūtes esmu rindā, mans numurs – 3542.
Telefons. “PALĪGĀ! ESMU MARTA, MANS BIROJS PELD!”
Izrādās, Marta ir grāmatvede. Šodien – pēdējā diena nodokļu deklarācijām. Viņa sēdējusi birojā ar 17 klientu mapēm, kad plīsusi caurule virs galda.
Ierodos un redzu traģikomisku skatu. Eleganta sieviete stāv uz krēsla, vienā rokā planšete, otrā – lietussargs, zem kura slēpjas izmirkušas mapes. No griestiem līst tropiskais lietus.
“Rindā EDS ir 15 tūkstoši cilvēku! Ja neiesniegšu deklarācijas šodien, klienti saņems sodus!” viņa izmisīgi saka, balansējot uz krēsla.
“Vispirms glābsim tehniku, tad ķersimies pie caurules,” saku.
“NAV LAIKA! 4 STUNDAS, 17 DEKLARĀCIJAS UN NEZINĀMS LAIKS EDS RINDĀ!”
“Man ir plāns,” izvelku telefonu. “Turpiniet glābt dokumentus, es risināšu abas problēmas.”
Kamēr Marta vāc papīrus, es vienlaikus atslēdzu ūdeni, uzlieku spaiņus un ielogojot EDS no sava telefona (jau 40 minūtes gaidīju rindā).
“Izmantojiet manu sesiju, kamēr laboju cauruli,” pasniedzot telefonu. “Esmu jau ielogojies, jums nav jāgaida rindā!”
Martas acīs parādās pateicības asaras.
Kamēr viņa ievada deklarācijas manā telefonā, es lienu griestos. Izrādās, vecais lodējums atlaidies virtuves caurulei.
Pēc stundas caurule salabota, bet tad dzirdu izmisuma saucienu:
“EDS ‘nolagoja’! Sesija beigusies!”
Pulkstenis rāda 21:40. Es paņemu savu otro telefonu.
“Vakar iesniedzu savu deklarāciju un aizmirsu izlogoties. Sesija vēl varētu būt aktīva.”
Un jā – EDS atvērts bez rindas!
23:58 Marta iesniedz pēdējo deklarāciju. Mēs abi atkrītam krēslos, slapji, bet uzvarējuši.
“Jūs glābāt manu biroju, reputāciju un klientu naudu,” viņa saka. “Kā atmaksāt?”
“Palīdziet aizpildīt MANU deklarāciju nākamgad,” smaidot atbildu. “Jo šogad mans ielogošanās laiks pagāja, glābjot jūsu dokumentus!”
View on Threads