Par to, ka Igaunijā infrastruktūra ir labāk sakārtota, var uzskatāmi pārliecināties Valgas dzelzceļa stacijā, kur uz sliedēm gozējas moderni pasažieru vilcieni, kas kursē uz Tartu (biļete maksā 4,17 eiro) un Tallinu (14,37 eiro). Tikmēr no Rīgas uz Valgu joprojām brauc vecais padomju ražojuma dīzeļvilciens
Par to, ka Igaunijā infrastruktūra ir labāk sakārtota, var uzskatāmi pārliecināties Valgas dzelzceļa stacijā, kur uz sliedēm gozējas moderni pasažieru vilcieni, kas kursē uz Tartu (biļete maksā 4,17 eiro) un Tallinu (14,37 eiro). Tikmēr no Rīgas uz Valgu joprojām brauc vecais padomju ražojuma dīzeļvilciens
Foto: Anda Krauze

Vilcienu maršruts Rīga-Tartu būs rentabls? Pieļauj, ka būs problēma ar vilcienu piepildīšanu 51

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs “Lux Express” paredz, ka vilcienu maršrutā Rīga-Tartu varētu būt problēma ar vilcienu piepildīšanu, aģentūrai LETA sacīja “Lux Express” Baltijas biznesa attīstības vadītājs Aldis Ķibēns.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Lasīt citas ziņas

Viņš, komentējot dzelzceļa pārvadātāju plānus par jaunu Baltijas maršrutu veidošanu, tostarp starp Rīgu un Tartu, papildināja, ka visdrīzāk tas nav projekts, kas ir balstīts aprēķinos.

Līdz ar to rodas jautājumi par to, cik daudz Igaunijas nodokļu maksātāju par šo transportu maksās valsts subsīdiju veidā, piebilda Ķibēns. Turklāt, ja vilcieni būs pustukši, tad svarīgi ir arī vides jautājumi, jo tie nebūšot elektrovilcieni, bet dīzeļdzinēju vilcieni. Tāpat, ja nebūs pietiekama pasažieru skaita, vilcienu reisi nebūs īpaši bieži. “Autobusu pakalpojumi šajā ziņā ir elastīgāki, un mēs daudz labāk varam piemēroties konkrētā brīža cilvēku plūsmai. Rezumējot, mēs neticam, ka Tartu virziens vilcienu satiksmē būs veiksmīgs,” norādīja Ķibēns.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vienlaikus viņš sacīja, ka “Lux Express” ir pieredze strādāt paralēli vilcienu maršrutiem, un pasažieri viennozīmīgi ir ieguvēji.

“Ja mēs runājam par Tartu maršrutu, tad mēs laikam esam vienīgie ar tik lielu pieredzi darbam tajā un varam diezgan labi prognozēt cilvēku daudzumu, kas izmantos sabiedrisko transportu,” papildināja Ķibēns.

Savukārt, komentējot to, ka nākamgad Eiropas kultūras galvaspilsētas pasākumu dēļ Tartu varētu būt liela tūristu interese, Ķibēns skaidroja, ka sākumā cilvēkiem ir interese par jaunām lietām, un visdrīzāk arī vilcienu biļešu cena sākotnējā periodā nebūs balstīta uz ekonomiskiem aprēķiniem, bet lai motivētu pasažierus šos braucienus izmēģināt.

“Taču es neteikšu, ka tas mūs baida, jo mums ir liela pieredze strādāt paralēli vilcieniem. Viens no mūsu populārākajiem Igaunijas maršrutiem ir Tallina-Tartu, kurā bieži kursē arī ātrgaitas vilcieni, bet visi mūsu reisi vienalga ir pilni. Tādēļ no sava biznesa puses mēs lielu izaicinājumu neredzam, bet vilcienu pusē gan visdrīzāk būs pietiekami daudz problēmu, lai šis maršruts varētu darboties ilgtermiņā,” uzsvēra Ķibēns.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.