Vietējā iedzīvotāja sašutusi par satiksmes organizāciju uz Vidzemes šosejas pie Garkalnes: “Šis posms ir nenormāli bīstams!” 57
Linda Tunte

Foto: Latvijas valsts ceļi

Pēdējā laikā LA.LV pastiprināti rakstām par dažādiem ceļu satiksmes jautājumiem, jo uzskatām, ka par šo tēmu ir jārunā, lai pievērstu sabiedrības uzmanību un censtos kaut nedaudz mainīt braukšanas kultūru.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Kuras dāvanas īpaši nes laimi un labklājību? 4 padomi labām dāvanām
Lasīt citas ziņas

Šoreiz līdz mūsu “ausīm” nonāca stāsts, kas arī saistās ar satiksmes drošību, taču šoreiz ne par pārgalvīgajiem apdzinējiem, bet gan luksoforiem. Ar mums sazinājās Garkalnes iedzīvotāja Daina, kuru satrauc Siguldas šoseja pie Garkalnes, kas Garkalni sadala divās daļās. Kas tieši tur ir neparasts? Turpinājumā Dainas rakstītais.

“Tur ir tikai 1 gājēju pāreja, kur tikt pāri. Ir arī Mālpils šosejas tilts, bet tas ir uztaisīts tik muļķīgi – ietve beidzas pie tilta, ar bērnu ratiem vai ratiņkrēslu pāri tikt margām nav iespējams, un tilta otrā pusē turpinās šoseja, bez jebkādas ietves.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lielāka problēma gan ir šī gājēju pāreja. Lai gan ātrums tiek samazināts uz 70km/h un ir uzstādīta ātruma kamera, tas neliedz šoferīšiem regulāri braukt pie sarkanās gaismas, Vedot bērnus uz skolu un bērnu dārzu, KATRU DIENU nākas sastapties ar, pirmkārt, nepacietīgiem šoferiem, kas neļauj pabeigt iet pāri ielai un jau pīpina, brauc reāli virsū, kā arī tādiem, kas reāli neapstājas pie sarkanās gaismas.
Kravas mašīnai vieglāk ir pārripot pāri pie sarkanās gaismas. Un kāpēc gan ne? Policijas te nav, sarkanās gaismas kameras nav, nu un ka kaut kādi gājēji mēģina tikt pāri? Šis posms ir nenormāli bīstams, un, ņemot vērā, ka daudzi bērni te iet uz skolu/atpakaļ, te būtu nepieciešama stingrāka kontrole. Esmu bijusi lieciniece vairākiem satraucošiem gadījumiem. Viens no pēdējiem: 2 mazi puišeļi gandrīz tika nobraukti, šķērsojot gājēju pāreju pie zaļās gaismas, jo šoferis apdzina autobusu un neskatījās uz gaismu luksoforā. Un vel atļāvās pīpināt uz bērniem. Cik runāts ar apkārtnes iedzīvotājiem, teju visi ir piedzīvojuši bīstamas situācijas uz šīs pārejas.

Esmu runājusi ar vietējo domi, bet, tā kā tas ir valsta ceļš, nekas netiek darīts. Esmu sūtījusi e-pastus Valsts policijai ar lūgumu pavērot situāciju, veikt kontroli – ne uz vienu vēstuli neesmu saņēmusi atbildi.

Diemžēl, arī braucot ar mašīnu, situācija nav labāka. Uz šīs šosejas vasaras laikā maksimālais atļautais ātrums tiek paaugstināts līdz 110km/h, kas nozīmē, ka visi brauc vēl ātrāk, un vietā, kur jāveic U veida pagrieziens, lai tiktu uz šosejas otru pusi, ir ļoti ilgi jāgaida, lai droši tiktu apgriezties. Bet, ja tu ilgi gaidi, vienmēr ir kāds steidzīgais šoferis, kas uz šīs kreisās pagrieziena joslas piebrauks klāt labajā pusē, lai pirmais tiktu. Ziemas laikā šie kreisā pagrieziena “pleci” nekad netiek laikus tīrīti, ir slideni, praktiski nepārredzami, un tādēļ ļoti bīstami, lai apgrieztos. Bet cita varianta braukšanai nav.

Jau ir bijuši neskaitāmi gadījumi, kas beigušies letāli, bet darīts netiek absolūti nekas. Šis rajons tikai aug, te dzīvo ļoti daudz lielas ģimenes ar daudz bērniem, bet acīmredzot šoferīšu labsajūta uz “ātrgaitas šosejas” ir svarīgāka par cilvēku dzīvībām.
Es domāju, vismaz ieviešot sarkanās gaismas kameru, būtu kādi uzlabojumi, un, ja es katru dienu redzu šoferi, kas pārbrauc pāri krustojumam, luksoforā degot sarkanajam signālam, domāju, ka izmaksas šāda kamera sevi atpelnītu ātri vien.”

Reklāma
Reklāma

Lai saprastu šo situāciju no otras puses, jautājām komentāru uzņēmumam “Latvijas Valsts ceļi”, kur saņēmām skaidrojumu: “Uz Vidzemes šosejas (A2) Garkalnē ierīkota ar luksoforu regulēta gājēju pāreja, pa kuru mazaizsargātie satiksmes dalībnieki var šķērsot šosejas brauktuves.

Atļautais ātrums pirms gājēju pārejas ir samazināts līdz 70 km/h, šajā vietā uzstādīts stacionārais braukšanas ātruma radars, brīdinājuma zīme Nr. 123 “Luksofors” un papildzīme Nr. 853 “Fotoradars”. Luksofora signāla neievērošana ir Ceļu satiksmes noteikumu (CSNot) pārkāpums, CSNot ievērošanu kontrolē Valsts policija (VP). Ja pārkāpumu problēma ir aktuāla, VP būtu jāaicina pastiprināt kontroli.

Nākotnē, lai uzlabotu satiksmes drošību Vidzemes šosejas posmā Garkalnē, paredzēts būvēt autoceļu A2 šķērsojumu priekš mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem, projektēšanas darbus plānots pabeigt 2026.gadā, būvniecības termiņi būs atkarīgi no pieejamā finansējuma.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.