Viesnīca “Roma” atlaiž visus darbiniekus 2
Viesnīcā “Roma” tiek atlaisti visi darbinieki, jo nav gūts Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apstiprinājums dīkstāves pabalstu saņemšanai, aģentūrai LETA pastāstīja viesnīcas “Roma” vadītāja Linda Mūrniece.
Kā skaidroja Mūrniece, patlaban operatīva rīcība ir pats būtiskākais, un uzņēmums cenšas to nodrošināt gan ar iespēju saņemt bezdarbnieku pabalstu, gan ar beidzamajiem atalgojumiem.
Pēc Mūrnieces paustā, pieteikumu par nodokļu parāda atmaksas grafiku uzņēmums VID iesniedza februārī, taču, iestājoties ārkārtējai situācijai, viesnīcas pieteikums tika noraidīts.
Vēlāk piesakoties dīkstāves pabalstam, viesnīca VID skaidroja parāda rašanās iemeslus, taču apstiprinājumu dīkstāves pabalstam nesaņēma. Šoreiz institūcijas pamatojums bijis viesnīcas nenomaksātais parāds martā, sacīja Mūrniece.
“Paldies valstij par atbalstu uzņēmējiem, kuri ir gadiem bijuši godprātīgi nodokļu maksātāji. Tagad es nevaru saņemt dīkstāves pabalstu un man ir jāatlaiž visi darbinieki. Nav noslēpums, ka katru gadu viesmīlības nozarē, marts ir “tukšais mēnesis”, bet vienmēr esam samaksājuši marta parādu,” uzsvēra Mūrniece, norādot, ka viesnīca katru gadu iemaksā apmēram 354 000 eiro darba devēju nodokļos. Septiņu gadu laikā par visiem nodokļiem viesnīca esot valstij iemaksājusi apmēram četrus miljonus eiro.
“Man ir darbinieku atbalsts un sapratne, tāpēc esmu pārliecināta, ka viņi atgriezīsies pie manis, kad es viņus aicināšu,” sacīja Mūrniece.
Savukārt VID pārstāvis Andrejs Vaivars aģentūrai LETA sacīja, ka atbilstoši likuma “Par nodokļiem un nodevām” 22.pantam VID nedrīkst komentēt konkrētus nodokļu maksātājus. “Ja viesnīcas “Roma” vadība oficiāli parakstīs dokumentu, ar kuru sniedz piekrišanu, ka VID no savas puses drīkst sniegt informāciju par konkrētajiem nodokļu maksātājiem, tad VID pēc šādas atļaujas saņemšanas sniegs savu komentāru,” sacīja Vaivars.
Lai pieteiktos dīkstāves pabalstam, uzņēmumam jāiesniedz VID elektroniskās deklarēšanās sistēmā līdz šā gada 25.aprīlim dīkstāves pabalsta iesniegumu par laikposmu no 2020.gada 14. līdz 31.martam un turpmāk līdz nākamā mēneša 25. datumam.
Uzņēmumam iesniegumā jānorāda krīzes skartā darba devēja nosaukums un nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs, dīkstāves periods, pamatojums par darbinieka dīkstāves iestāšanos saistībā ar apstākļiem, ko krīzes ietekmē radījis darba devējs.
Tāpat darba devējam jāsniedz informācija par darbinieku – tā vārds, uzvārds, personas kods, dīkstāves periods un konts. Ir arī jāiesniedz apliecinājums, ka darbinieks, par kuru tiek pieprasīts dīkstāves pabalsts, nav darba nespējas periodā un mēneša laikā pēc pieteikuma iesniegšanas darbinieks netiks atlaists pēc darba devēja iniciatīvas.
VID pieprasīto dīkstāves pabalstu izmaksās piecu darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas, pārskaitot pabalstu uz iesniegumā norādīto darbinieka kontu.
Kopumā Covid-19 radīto negatīvo seku mazināšanai valsts līdz šim lēmusi atvēlēt tuvu trim miljardiem eiro.