Viesmīlīgā, atvērtā, mājīgā un laimīgā māja: ar krāsām var cīnīties pret stresu 0
Rūpīgi izanalizējot aizvadītā gada tematiku interjera dizainā, ko raksturo augstās tehnoloģijas, robotizācijas iezīmes un nepārtraukta informācijas plūsma, “Akzo Nobel” Globālā estētikas centra* radošās komandas eksperti secinājuši, ka tas cilvēkos rada dominējošu emocionālu trauksmi un nenoteiktību. Līdz ar to šajā gadā eksperti strādājuši pie veida, kā ar interjerā valdošo krāsu toņiem palīdzēt cilvēkiem mājokļos un arī darba vietās iegūt mieru un atjaunot spēkus pēc darba ikdienas. Vadošā tendence joprojām gan interjera dizainā, gan koloristikā ir vērsta uz mājām kā miera ostu, jo dzīve kļūst aizvien sarežģītāka un straujāka, un kādā brīdī vienkārši gribas nospiest taustiņu – pauze.
To, kādas ir galvenās krāsu un dizaina tendences pasaulē un kā izveidot harmonisku interjeru, izvēloties pareizus krāsu salikumus, savās lekcijās stāsta “Akzo Nobel” Globālā estētikas centra vadītāja un koloristikas eksperte Helēna van Genta. Viņa absolvējusi Karalisko mākslas akadēmiju Nīderlandē, 20 gadus strādājusi par stilisti un redaktori ietekmīgos žurnālos, kā arī rediģējusi vairāk nekā desmit grāmatu par interjera un krāsu dizaina tēmu.
Šogad, balstoties uz dažādu procesu izpēti un analīzi sociālajā sfērā, ekonomikā, koloristikā un dizainā, kā galvenais toņu trends izvēlēta koksnes asociāciju tēma. Pēc ekspertu domām, 2018. gada otrās puses aktuālākais tonis būs dūmakaini rozā jeb Heart Wood – nobriedušas koksnes sārtais tonis, kas glabā koksnes siltumu un dabiskumu. Šāds tonis interjerā rada miera sajūtu un ļauj veidot maksimāli komfortablu telpu.
Nosaucot dūmakaini rozā toni par vadošo šajā sezonā, eksperti līdztekus izstrādājuši četras krāsu kolekcijas interjeriem, kas telpai piešķir dažādu noskaņu un pieeju mājoklim: viesmīlīgā māja, atvērtā, mājīgā un laimīgā māja.Veidojot kolekcijas, eksperti mājokļu īpašniekus sadalījuši trīs nosacītās emocionālās grupās – labsirdīgie, atvērtie un aizrautīgie. Katrai no tām izstrādāta attiecīga palete, kas atbilst šo temperamentu galvenajām emocionālajām prasībām. Līdz ar to katra no krāsu paletēm ļauj veidot harmonisku krāsu dizainu telpā, ņemot vērā konkrēto iemītnieku psihotipus.
* “Akzo Nobel” ir globālas nozīmes kompānija, kas ne vien izstrādā un izplata krāsas un pārklājumus visā pasaulē, bet arī piedalās vadošo krāsu dizaina tendenču radīšanā.