Sasniedzamība: bērnam būtu jāzina, kā sazināties ar saviem tuviniekiem, citām uzticamām personām (piemēram, kaimiņiem) un kā izsaukt palīdzību ārkārtas gadījumā. Ļoti svarīgi ievest likumu – “Vispirms pasaki, tikai tad ej!”, lai pieskatītājs vienmēr būtu lietas kursā, kur bērns atrodas. 0
Fiziskā drošība: nepieciešams izrunāt visus iespējamos riskus, kas ar ko bērns var saskarties savās ikdienas gaitās – par ugunsdrošību, darbošanos ar elektroierīcēm, dzīvokļa vai mājas atslēgšanu un aizslēgšanu, aizsargekipējuma nozīmi sportojot un citiem riskiem tuvākajā apkaimē.
Drošība attiecībās: vecākiem būtu jāizrunā ar bērnu, kā rīkoties dažādās situācijās – kādi būs darbības scenāriji, ja dara pāri vienaudži, ja bērnu uzrunā svešs cilvēks, ko drīkstētu un ko nedrīkstētu pārrunāt ar citiem. Savukārt, bērnam jāzina, ka, nonākot nepatīkamās vai bīstamās situācijās, viņš cilvēkiem jebkurā brīdī drīkst pateikt “Nē!” un doties prom. Bērnam jāzina, kā pasaukt pēc palīdzības.
Drošība virtuālajā vidē: ne mazāk svarīga mūsdienās ir arī bērna drošība virtuālajās attiecībās. Uzturoties mājās, šķietami drošā vidē, liela daļa bērnu un jauniešu aktīvi komunicē ar pazīstamiem un nepazīstamiem cilvēkiem tiešsaistē, kur sastopamie riski ir ne mazāk nopietni, kā spēlējoties uz ielas. Nepieciešams izskaidrot bērnam, ka personiskas informācijas stāstīšana vai privātu bilžu sūtīšana pat šķietami uzticamam cilvēkam ir bīstama. Iespējams, bērnam būs drošāk, ja ar paroli nobloķēsiet piekļuvi internetam līdz brīdim, kad būsiet klāt, šai laikā ieplānojot mazajam citas nodarbes vai uzdevumus. Dators tomēr nav aukle – bērnam tas ir drīzāk risks nekā labs laika pavadīšanas veids.