Foto – LETA

Viens internets, bet divi rēķini 0

Pēdējo divu mēnešu laikā Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) vērsušies vairāki desmiti SIA “SIMTEL” klientu, kuri saņēmuši rēķinus un draudu vēstules no interneta pakalpojuma sniedzēja SIA “Prolain”, ar kuru līgums nemaz nav slēgts.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Kā izrādās, SIA “SIMTEL” ir nomājis optiskos vadus un citu tehnisko nodrošinājumu no SIA “Prolain”. Mēģinot sazināties ar SIA “SIMTEL”, izmantojot Uzņēmuma reģistrā norādītos kontaktus, zvans tiek pāradresēts SIA “Prolain”, kas apstiprina, ka ir pārņēmuši uzņēmumu un tā klientus, jo uzņēmums nav izpildījis saistības ar sadarbības partneri.

SIA “Prolain” direktora vietnieks Romāns Urķitis apstiprināja, ka viņi martā visiem SIA “SIMTEL” klientiem izsūtījuši vēstules ar informāciju par pakalpojuma sniedzēju maiņu un piedāvājumu līgumu pārslēgt, nemainot tā nosacījumus. Situāciju sarežģī fakts, ka SIA “SIMTEL” īpašnieks iepriekš esot saviem klientiem izsūtījis vēstules no privātā e-pasta par it kā negodīgu rīcību un iespējamām mahinācijām, tādējādi radot klientos aizdomas.

Kā rīkoties patērētājam?


CITI ŠOBRĪD LASA

PTAC pārstāvji norāda, ka situācija ir sarežģīta un, kamēr abi uzņēmumi ir oficiāli reģistrēti kā elektronisko pakalpojumu sniedzēji, patērētājam norēķini jāveic ar uzņēmumu, ar kuru noslēgts līgums. Gan jāatzīmē, ka SIA “SIMTEL” norēķinu konts ir slēgts, jo pret tā valdes locekli Vadimu Ivanovu uzsākts kriminālprocess par iespējamu prettiesisku naudas līdzekļu pārskaitīšanu no uzņēmuma uz privāto norēķinu kontu.

Saņemot rēķinus par interneta pakalpojumiem no dažādiem uzņēmumiem, patērētājam ir jāsazinās ar līgumā minēto pakalpojuma sniedzēju un jāizlemj, vai sadarbību turpināt vai ne. Šādos gadījumos būtiski ir līgumu izmaiņas veikt rakstiski neatkarīgi no tā, vai līgums tiek pārslēgts vai lauzts. Neizmantot e-pastus, bet gan nosūtīt vēstuli (ierakstītu) pēc attiecīgā pakalpojuma sniedzēja juridiskās adreses. Katrā ziņā patērētājam ir tiesības jebkurā brīdī līgumu lauzt un atteikties no šā pakalpojuma, nosūtot iesniegumu.

Konkrētajā situācijā gan PTAC, gan SIA “Prolain” pārstāvji aicina patērētājus nekautrēties, sazināties ar pakalpojuma sniedzēju un noskaidrot situāciju, lai pieņemtu lēmumu par tālāko rīcību.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.