Viens “Audi” – pieci dažādi servisi! Eksperiments atklāj, cik godīgi ir Latvijas auto remonta servisu meistari 0
Cik vienoti ir dažādu servisu meistari par to, kas mašīnai kait, un vai necenšas piedomāt kādu vainu, lai nopelnītu vairāk? Šādu jautājumu pētīja LTV raidījums “Aizliegtais paņēmiens”. Eksperimenta nolūkos tika izmantots 14 gadus vecs “Audi” – piecos dažādos servisos saņemot atšķirīgas “diagnozes” un darbu tāmes. Turklāt vairāki servisi bija gatavi par darbu saņemt samaksu skaidrā naudā, nemaksājot nodokli, raksta portāls “lsm.lv“.
Raidījuma komanda uz servisiem devās ar leģendu, ka šo auto iedeva patestēt, lai izdomātu, vai to pirkt vai nepirkt, un noskaidrotu, cik tajā vēl jāiegulda.
Servisu ir daudz – gandrīz 5000, bet izvēle ir pašu rokās, nekādu “balto”, “melno” vai sertificēto servisu sarakstu nav.
Neliela daļa no servisiem ir pat ļoti glauni, plašos un gaišos dīleru salonos ar paklājiem un bezmaksas kafiju, tie visbiežāk arī apkalpo glaunas un pavisam mazlietotas mašīnas, bet raidījuma komanda šoreiz devās uz servisiem, uz kuriem brauc lielākā daļa Latvijas mašīnu saimnieku, kuriem tās visbiežāk savukārt ir pat ļoti daudzlietotas.
Un eksperimentam izvēlēti nejauši pamanītie servisi Rīgā, kuros par diagnostiku prasīja no 30 līdz 80 eiro.
Pirmais serviss: kvēpu filtra dēļ auto neizietu apskati
Pirmais serviss, kurā iegriezās “Audi”, ir Latgales ielā, netālu no “Doles” veikala, kur piedāvāja diagnostiku.
Bez sarūsējušajiem sliekšņiem, kas ir acīm redzama problēma, meistars pievērsa uzmanību stūres pastiprinātajam, kuram jāmaina sūknis, buksēm jeb stabilizatoriem, pēc testa secināja, ka izmešu daudzuma dēļ auto neizietu tehnisko apskati un būtu jāpārbauda kvēpu filtrs, būtu jāmaina arī ģeneratora siksna, iespējams, arī zobsiksna.
Un finālā servisa pārstāvis paskaidroja, ka šī auto savešana kārtībā, lai “vismaz gadu brauktu bez bēdām”, izmaksātu līdz 2000 eiro.
Otrais serviss: kvēpu filtrs ir normas robežās
Citā servisā Brīvības ielā pievērsta uzmanība auto krāsojumam, jo vietās, kur tā biezums atšķiras no rūpnīcas standarta, auto varētu būt labots.
Bet ģeneratora siksna gan jāmaina.
Savukārt kvēpu filtrs neesot ideālā stāvoklī, tomēr ir “normas robežās”.
Trešais serviss: kaut kas ar ātrumkārbu
Nākamais serviss bija “AGM” Miera ielā, blakus Lielajiem kapiem. Arī tur pievērsa uzmanību rūsai, turklāt ne tikai sliekšņos, bet arī pie priekšējā stikla un pie jumta, atklāja arī problēmas ar stūres pastiprinātāju un ģeneratora siksnu.
Bet atšķirībā no iepriekšējiem servisiem pauda aizdomas arī par kādu vainu ātrumkārbā.
Ceturtais serviss: jāmaina amortizatori
Rūsu, problēmas ar stūres pastiprinātāju, nodilušu ģeneratora siksnu uzrādīja arī pārējie servisi.
Bet “Valeroniks” firmas “Rencēnu” autoservisā Meirānu ielā, Ķengaragā, netālu no Šķirotavas stacijas pievērsa uzmanību arī buksēm un problēmām ritošajā daļā, kā arī secināja, ka viens amortizators sāk “suloties”, kas nozīmē, ka būtu jāmaina abi amortizatori.
Piektais serviss: rūsa ir, bet tā – laba mašīna
Servisā Krāsotāju ielā, līdzās Ziedoņdārzam, arī secināja, ka jāmaina ģeneratora siksna, jācīnās ar rūsu, jālabo stūres pastiprinātājs.
Bet “visā visumā viss kārtībā, laba mašīna”, turklāt “visiem problēmas ar rūsu, visām mašīnām, viņas visas rūsē”. Ar visu krāsošanu automašīnā varētu ieguldīt 1500 eiro, bet par šo naudu “taču tādu mašīnu nenopirksi”.
Servisu atsūtītās remontu tāmes bija ļoti atšķirīgas, jo atšķiras arī plānotie darbi.
Divi servisi uzskatīja – ja maina ģeneratora siksnu, tad jāmaina arī zobsiksna, un tad jāņem nost mašīnas “purns”. Par stūres pastiprinātāja sūkni gan visiem bija vienprātība – ir jāmaina.
Viens serviss paredzēja, ka jāmaina arī divi amortizatori. Par turbīnu spiedienu viens domāja, ka vaina sensorā, otrs – ka kolektorā, atlikušie divi tam īpašu uzmanību nepievērsa.
Servisā Brīvības ielā tāme bija no 550 līdz 750 eiro atkarībā no tā, par cik varēs dabūt stūres pastiprinātāja sūkni.
Vai servisi maksā PVN, vai strādā “ēnās”? Par to vairāk uzzini sižetā!