Vienošanās par vilcieniem nav panākta 0
Otrajās Lieldienās izteikti katoliskās valsts – Spānijas – uzņēmums “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (“CAF”) nāca klajā ar paziņojumu, kam vajadzēja būt publiskotam līdz svētkiem.
“CAF” pārstāvis advokāts Ivo Klotiņš vakar paziņoja, ka mediācijas sarunas par vērienīgo vilcienu iepirkumu noslēgušās un “CAF” vērsīsies tiesā ar prasības pieteikumu pret AS “Pasažieru vilciens” (“PV”).
“CAF” pārstāvis norāda, ka pēdējā mediācijas nedēļā “PV” pārstājis komunicēt ar “CAF” pārstāvjiem, kā arī nepagarinājis mediācijas sarunas, līdz ar to “CAF” pārstāvji secinājuši, ka mediācijas process ir noslēdzies. Tomēr arī “CAF” zinājis, ka noteiktais mediācijas sarunu termiņš ir 29. marts, vakar atgādināja “PV” sabiedrisko attiecību speciāliste Jana Priedniece. “Pasažieru vilciena” paziņojumu viņa sola šodien.
“Vairāk šis līgums valdības sēdēs netiks skatīts – mēs vairs neuzklausīsim ziņojumu. Ja līguma nebūs, tad valdībā tiks akceptēts rīkojums par naudas pārdali. Mēs riskējam zaudēt 100 miljonus latu ES naudas Latvijas tautsaimniecībai. Tas būtu nepiedodami,” pagājušajā nedēļā intervijā “LA” teica satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
Ja vienošanās netiks panākta, Satiksmes ministrijai līdz 2. aprīlim jāizbeidz līgums par ES projekta īstenošanu, paredzēja valdības 12. marta lēmums. Šodien Satiksmes ministrijai valdībā jāiesniedz savi priekšlikumi rezervēto Eiropas Kohēzijas fonda 100 miljonu latu izlietojumam citiem infrastruktūras projektiem.
Tā kā vienošanās nav panākta, “CAF” tagad vērsīsies tiesā ar prasības pieteikumu pret “PV”, cita starpā arī pret Latvijas valsti Satiksmes ministrijas personā, par 2012. gada 2. aprīlī noslēgtā vilcienu piegādes un uzturēšanas līguma izpildi. Kā jau “LA” rakstīja iepriekš, Latvija uzskata, ka līgums ar “CAF” nav nemaz stājies spēkā, jo nav izpildījušies vairāki pašā līgumā minētie nosacījumi, tostarp nav pieejams finansējums šim projektam. To tagad noskaidros tiesā.
Fakti * Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā AS “Pasažieru vilciens” izsludināja 2009. gada decembrī. * Jauno 34 elektrovilcienu un 7 dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības fondu finansējums būtu 100 miljoni latu. * Otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā, līguma vērtība kopumā bija 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). * Jaunajiem vilcieniem bija jābūt saražotiem līdz 2015. gada augustam. * 2012. gada aprīlī “PV” un “CAF” parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai.
Reklāma
* Vēlāk tika konstatēts, ka Nila Freivalda vadītās “PV” valdes parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam. * 2012. gada maijā valde tika atlaista. Jaunā valde aicināja “CAF” uz sarunām, taču līdz 2. oktobrim vienošanās par līguma grozījumiem netika panākta. * “CAF” vērsās Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā, lūdzot sākt mediācijas procesu, kuru bija plānots noslēgt līdz 29. martam. |