Vienīgais interesantais jautājums – kas to apmaksā? 0
Gribētu redzēt cilvēku, kurš godīgi atzīst – jā, vēlēšanās savu izvēli izdaru, vadoties pēc politiskajām reklāmām, kurai partijai skaistāka reklāma, par to balsoju. Tajā pašā laikā tieši reklāmas saņem visvairāk pārmetumu, ka tās esot pilsoņiem sagrozījušas prātus un mulsuma brīdī nav ļāvušas izvēlēties pareizo vēlēšanu biļetenu.
Interesanti gan, ka dažreiz tie, kas iepriekš karojuši ar reklāmām, panākot to ierobežošanu, vēlāk ir sašutuši, ja no citas puses tiek ierobežotas viņu iecerētās reklamēšanās iespējas (nesenais “Vienotības” sašutums par Rīgas domes noteiktajiem ierobežojumiem). Turklāt nākas pārliecināties, ka politiskā aģitācija tāpat kā ļaunums ir neuzvarama, nocērt tai vienu galvu, vietā izaug divas, vēl briesmīgākas.
Nupat vairāki sašutuši “Latvijas Avīzes” lasītāji ziņoja, ka viņu pastkastītēs parādījies izdevums “Vienotība, pietiek!”, kas esot pret valdošo partiju vērsta nelietība, “melnais PR”. Protams, ka pirmās aizdomas krita uz “Saskaņas centru”, kurš savulaik izsludinājis tādu kā kara pieteikumu “Vienotībai”, un tā nu ik pa laikam kāda granāta no vienas vai otras puses pretinieku virzienā aizlido. Bet šoreiz ne jau granāta, bet īsts aviācijas uzlidojums (it īpaši, ja tic norādei, ka “pretVienotības” avīze nodrukāta vairāk nekā 900 tūkstošos eksemplāru). Noskaidrojās, ka te tomēr iesaistīts “trešais spēks”, kuru “menedžē” Latvijā labi zināmais žurnālists Lato Lapsa, bet viņam palīdz brālis Endo. Turklāt izplatītā avīze esot tikai tāda iesildīšanās, jo līdzīgi izdevumi sekošot arī par Nacionālo apvienību, Reformu partiju, “Saskaņas centru” un it kā arī par Zaļo un zemnieku savienību.
Tātad tie, kas jutās aizvainoti par “Vienotības” nomelnošanu, varbūt pēc pāris nedēļām varēs vicināt gaisā līdzīgu izdevumu, saucot: “Malači, lapsas, labi sadevuši tiem blēžiem…” Kā var noprast no pirmās avīzes satura, nekas jauns un oriģināls tas nav, pārsvarā sakasīts no paša L. Lapsas interneta portālā publicētiem rakstiem.
Protams, ir liela atšķirība likt rakstus internetā, kas nemaksā gandrīz neko, vai izdot avīzi, kas tomēr ir diezgan ievērojami naudas līdzekļi. Te bez ieinteresēta sponsora neiztikt. Tas arī laikam ir vienīgais patiešām interesantais jautājums šajā epopejā – kas to apmaksā? Kā zināms, arī bagāti cilvēki nemēdz tāpat vien mētāt naudu, parasti tam ir kāds mērķis, cita lieta, vai iedomātais līdzeklis to palīdz sasniegt. Ņemot vērā, ka tiek solītas avīzes par visām šā brīža ievērojamajām partijām, varētu domāt, ka te ir apsvērums radīt netīkamu iespaidu par kopējo Latvijas politisko vidi, lai sagatavotu uznācienu kādai jaunai partijai (ir taču dzirdēts par vairākiem “projektiem” un pat daži brīvi līderi/-es parādījušies). Vai arī izdevēji tikai nodrošinās ar alibi, un par kādu partiju avīze gan parādīsies, bet, piemēram, daudz mazākā metienā. Starp citu, jau izskanējis jautājums – vai avīze par “Saskaņas centru” tiks drukāta arī krieviski, ņemot vērā šī politiskā elektorāta specifiku?
Jebkurā gadījumā pret dažādiem reklāmizdevumiem ieteicams izturēties veselīgi un nebojāt sev nervus, pat ja tā parādīšanās pastkastītē nav tīkama. Tuvākā atkritumu tvertne taču nevarētu būt pārāk tālu.