Foto – Timurs Subhankulovs

Gads ar riskiem 0

Transporta nozares uzņēmumu pārstāvji 2014. gadu vērtē kā labu, neskatoties uz ģeopolitiskām kolīzijām austrumu pusē. Baltijas valstu ostās palielinājās pārkrauto kravu apjoms. Tajā pašā laikā visi arī apzinās iespējamos riskus, kas saistīti ar darbību Krievijas un NVS tirgos. “Pagājušā gada vidū kļuva jūtams, ka Krievijas un NVS tirgus sāk stagnēt, un attiecībā uz darbību šajos tirgos nepieciešamas izmaiņas. Bet kopumā pērn izaugsme bija vērojama Rietumeiropas tirgū, kā arī Austrumu tirgus uzrādīja nelielu pieaugumu. Ķīnas tirgū tika ieviesti daudzi jauni projekti un produkti, arī Eiropas dzelzceļa loģistika attīstījās ļoti veiksmīgi,” norāda “Gefco Baltic” ģenerāldirektors Martīns Keršis.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
“Nebūs naudas, nebūs mūsu auto!” Latvieši, atsaucoties uz sludinājumu, apmaina automašīnas ar krāpniekiem… 64
Lasīt citas ziņas

Ar pagājušā gada rezultātiem ir apmierināts arī “Latvijas dzelzceļš”. “Pagaidām kravu pārvadājumu jomā esam pagājušā gada līmenī, kas ir nedaudz zemāk nekā 2013. gadā. Tas nav slikti, ja dinamika saglabāsies, šogad 52 – 53 milj. t varētu tikt pārvadātas,” saka koncerna “Latvijas dzelzceļš” meitas uzņēmuma SIA “LDz Cargo” valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs. Viņš uzsver, ka pamatā kravas veido dabas resursi no Krievijas, un viņš pagaidām neredz alternatīvu šīm kravām.

“Varētu attīstīties virziens no Rīgas uz Adrijas jūru caur Vīni, bet vai mēs būtu ieguvēji? Domāju, ne. Preču klāsts varētu palielināties, bet tas vairāk būtu preču imports, nevis eksports. Lielākas ieguvējas būtu Viduseiropas valstis, arī Lietuva,” attīstības perspektīvas skaidro G. Mačs.


LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.