“Viena sieviete novesta līdz asarām un viens pusaudzis palicis ārā” – “Autotransporta direkcija” kritiski vērtē notikušo 66
Kāds vīrietis aizvadītajā nedēļā sociālā tīkla platformā “Threads” vēstīja par piedzīvoto, braucot ar autobusu maršrutā Sigulda-Rīga. Viņš rakstīja par šofera nelaipno attieksmi pret autobusa pasažieriem, lai gan cilvēki ne pie kā nebija vainīgi. Autobusā nedarbojās karšu lasītājs.
Vīrietis ar lietotāja vārdu “wadims123” rakstīja: “Braucu autobusā Sigulda-Rīga, kas izbrauca šodien pl.16:40! Šoferim saplīsis karšu lasītājs! Rezultāts: viena sieviete novesta līdz asarām šofera nelaipnās attieksmes dēļ un viens pusaudzis palicis ārā! Tas nav ok! Jābūt cilvēcīgai attieksmei!”
LA.LV lūdza sniegt komentāru “Autotransporta direkcijai” par konkrēto situāciju attiecībā uz karšu lasītāju darbību un biļešu iegādi autobusos.
“Lai izmantotu sabiedrisko transportu reģionālās nozīmes maršrutu tīklā, pasažierim ir jāiegādājas braukšanas biļete. Pasažierim ir iespēja izvēlēties veidu, kā iegādāties braukšanas biļeti uz attiecīgo reisu – autoostā, autobusā vai atsevišķos maršrutos attālināti, izmantojot īpaši tam paredzētās vietnes (lietotnē),” informē Viktors Zaķis, ATD Sabiedrisko attiecību vadītājs.
“Lielākajā daļā reģionālās nozīmes maršrutu tīkla apkalpošanā izmantojamos autobusos braukšanas biļešu iegāde ir jānodrošina gan izmantojot skaidru naudu, gan bezskaidras naudas norēķinus.
Taču pastāv arī objektīvi apstākļi, kuru dēļ nav iespējams nodrošināt bezskaidras naudas norēķinus (piemēram, līdzīgās situācijās, kad tirdzniecības vietā (kafejnīca, veikals utt.) nedarbojas POS terminālis, klients nevarēs iegādāties sev izvēlēto preci, izmantojot norēķinu karti), t.sk., apstāklis, ka ne visu reisu izpildē iesaistītajos autobusos jābūt nodrošinātai iespējai pasažieriem norēķināties bezskaidrā naudā. Tādēļ ATD aicina arī pasažierus izvērtēt iespēju nodrošināties ar skaidru naudu, lai situācijās, kad dažādu apstākļu dēļ par braucienu nevar norēķināties bezskaidrā naudā, pasažierim tiktu nodrošināti sabiedriskā transporta pakalpojumi,” uzsver ATD pārstāvis.
Taču, neskatoties uz iepriekšminēto, ATD kritiski vērtējot konkrēto situāciju.
“Situācijā, kad pārvadātāja vainas dēļ pasažieriem netiek nodrošināts pakalpojumus, piemēram, nestrādā kases sistēma, kā rezultātā pasažieris nevar norēķināties bezskaidrā naudā, ir jāvērtē pārvadātāja atbildība. ATD vērš uzmanību, ka pārvadātājs ir apņēmies nodrošināt bezskaidras naudas norēķinu iespējas pasažieriem un ņemot vērā, ka ATD neregulē tieši kādā veidā tas izpildāms vai ar kādiem pakalpojuma sniedzējiem slēdzami līgumi, lai nodrošinātu šīs prasības izpildi, tad veids, kā nodrošināt prasības par bezskaidras naudas nodrošināšanu pasažierim, ir pārvadātāja atbildība un pienākums.
Līdz ar to ATD līguma ietvaros par gadījumiem, kad līgumā ietvertā prasība par bezskaidras naudas norēķinu nodrošināšanu pasažieriem nav izpildīta atbilstoši līgumā paredzētājam, piemēro līgumsodu.”
Kā informē V. Zaķis: “Lai turpmāk novērstu līdzīgus gadījumus, ATD ievieš vienoto sabiedriskā transporta biļešu sistēmu, kas ļaus iegādāties braukšanas biļetes uz visiem reisiem jau iepriekš tam paredzētā lietotnē.”