Viedtālruņu pircēji kļuvuši nobriedušāki. Pērn pārdots rekordaugsts tālruņu skaits 0
Par vienu no pērnā gada nogales svētku visiekārotākajām dāvanām kļuvis viedtālrunis, liecina Latvijas Mobilā Telefona (LMT) aplēses. Saskaņā ar LMT novērojumiem aizvadītajā gadā Latvijā iedzīvotāji tikuši pie rekordaugsta jaunu viedtālruņu skaita.
Īpaši daudz viedtālruņi pārdoti svētku laikā. LMT vien pārdots tik daudz kā nekad iepriekš – proti, par 60% vairāk nekā citos 2018.gada mēnešos.
“Tādi rezultāti, protams, nav nekāds pārsteigums,” skaidro LMT tirdzniecības vadītājs Rinalds Kalniņš.
“Viedtālruņi lielai daļai iedzīvotāju kļuvuši par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Telefons šobrīd vairs nav tikai saziņas ierīce, bet arī palīgs veselības aprūpē, darba instruments un arī naudas maks.”
“Var paredzēt, ka šogad šis pieprasījums pēc viedtālruņiem tikai augs, jo jaunās banku drošības prasības Eiropas Savienībā aizvien sekmē viedtālruņa izmantošanu darījumu autentifikācijai kodu karšu vietā.”
“Kā zināms, interneta banku kodu kartes būs derīgas vairs tikai līdz 2019. gada 1. septembrim, bet būtiski pārskaitījuma ierobežojumi kodu kartēm ir spēkā jau no šī gada sākuma, mudinot aizvien vairāk iedzīvotāju kā labāko alternatīvu ierastajām kodu kartēm izvēlēsies Smart ID lietotni viedtālrunī.”
Aizvadītajā gadā fiksēts vismazāk pārdoto saucamo podziņtelefonu, kas galvenokārt domāti tikai zvanīšanai un īsziņu sūtīšanai.
Pērn visbiežāk LMT veikalos Latvijas iedzīvotāji iegādājušies tādus viedtālruņus kā Apple iPhone 8, Huawei P20 Lite un Samsung Galaxy S9.
Kā norāda LMT tirdzniecības vadītājs, šos viedtālruņu modeļus pircēji iecienījuši, jo tiem svarīga ir tālruņa veiktspēja (augstas izšķirtspējas fotokamera, ierīces ekrāns, akumulatora darbības ilgums u. c.), kvalitāte un konkrēto zīmolu uzticamība.
“Vērtējot populārākās izvēles, jāteic, ka pircējs, laikam ejot, kļūst arvien “nobriedušāks” un biežāk izvēlas salīdzinoši dārgas, viedtālruņu tirgus flagmaņu radītas ierīces.”
“Iegādājoties jaunu telefonu, būtisks kritērijs ir optimāla cenas un kvalitātes attiecība: pircēji ir gatavi ievērojamiem tēriņiem, ja ir pārliecināti, ka ierīce un tās lietošanas pieredze būs izdotās naudas vērta,” komentē LMT tirdzniecības vadītājs Rinalds Kalniņš.
Jāpiebilst, ka saskaņā ar LMT veiktā tirgus pētījuma datiem 2018. gadā Latvijā viedtālruņus izmantoja jau 73% no visiem mobilo tālruņu lietotājiem.
LMT ir klientu skaita, apgrozījuma un tīkla pārklājuma ziņā lielākais mobilo sakaru operators Latvijā ar plašāko klientu apkalpošanas tīklu.
Kā inovāciju līderis tirgū, LMT jau šobrīd klientiem piedāvā pilna spektra, augstas kvalitātes telekomunikāciju pakalpojumus — balss sakarus, ātrgaitas mobilo internetu bez apjoma ierobežojumiem, kā arī mobilo televīziju LMT Straume un LMT Mājas viedtelevīziju.